دکتر فربد امامی یگانه » جراحی چاقی » بهترین جراحی لاغری کدام است؟ (بررسی جامع روش های جراحی لاغری)
بهترین جراحی لاغری

بهترین جراحی لاغری کدام است؟ (بررسی جامع روش های جراحی لاغری)

بهترین جراحی لاغری سوال افرادی است که چاق هستند و به عمل جراحی برای رهایی از دام چاقی به دنبال روش های لاغری هستند که برایشان بهترین باشد.

آنچه که در ابتدا باید گفت جراحی های لاغری برای همه لازم نیست. اما اولین سوالی که مطرح است این است که جراحی برای چه منظوری قرار است انجام شود. با پاسخ به این سوال می توان گفت بهترین جراحی لاغری برای شما کدام است.

باید دید که عمل جراحی برای لاغری چیست؟ آیا کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده ال مد نظر است یا کاهش سایز برای چاقی های موضعی؟

تفاوت چاقی عمومی و چاقی موضعی چیست؟

افراد به دو صورت چاقی می شوند یا بصورت کلی چاقی در تمام قسمت های بدن است یا در نواحی خاص. مثلا افرادی که چاقی عمومی دارند از فرق سر تا نوک پا چاق هستند. این افراد صورت های تپلی دارند، بازو ها و دست هایشان چاق است، سینه و شکم و پهلو ها و ران پاهای چاقی دارند.

حالت دیگر این است که فرد چاقی موضعی داشته باشد. به این معنا که مثلاً افرادی را دیده اید که وزن زیادی ندارند ولی بازوهای چاقی دارند. یا افرادی هستند که وزن زیادی ندارند ولی پهلو ها و شکمشان چاق است. تصور کنیم خانمی چندین بار زایمان کرده باشد یا آقایانی را دیده ایم که تنها در ناحیه شکم و پهلو ها چربی دارند.

بهترین جراحی لاغری برای افرادی که چاقی عمومی دارند با افرادی که تمام بدنشان چاق است متفاوت خواهد بود. در ادامه به شما اطلاعاتی خواهیم داد تا خودتان به این نتیجه برسید که ایا جراحی لاغری نیاز دارید یا خیر؟! چنانچه جراحی لاغری قرار باشد انجام شود بهترین آن برای شما کدام است. پس ادامه این متن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

محاسبه شاخص وزنی(بی ام ای) اولین قدم برای یافتن بهترین روش جراحی:

عدد BMI و محاسبه شاخص وزنی اولین اقدامی است که باید انجام دهید. محاسبه بی ام آی قرار است به شما نشان دهد که چاقی شما برای قدتان در چه مرحله ای قرار دارد.

میزان چاقی افراد به قدشان بستگی دارد. مثلا فرد ۹۰ کیلویی با قد ۱۵۰ چاق است ولی فردی با قد ۱۹۰ که ۹۰ کیلو گرم وزن دراد، وزنش برای قدش نرمال است. برای اینکه بدانید بهترین جراحی لاغری برای شما کدام است باید ببینید BMI شما بالای ۳۱ است یا پایین ۳۱ و همانطور که گفته شد هدف شما از جراحی چیست؟

آیا هدف کم کردن سایز ناحیه خاصی از بدن و لاغری همان موضع است یا هدف کاهش وزن است؟ در ادامه خواهیم گفت چگونه بهترین روش را برای رهایی از هرکدام از انواع چاقی می توانید برای خود انتخاب کنید.

بهترین جراحی لاغری برای کاهش سایز کدام است؟

در قسمت قبل افرادی را گفتیم که تنها چاقی موضعی دارند مثلا تنها در ناحیه شکم و پهلو ها چاقی هستند. یا خانم هایی که سینه های بزرگی داشته و مشکل آن ها فقط سینه های بزرگ یا بازوهایی است که چاق یا آویزان است. این گروه افرادی هستند که شاخص وزنی (BMI) بالایی ندارند.

بهترین جراحی لاغری موضعی
بهترین جراحی برای کاهش سایز موضعی جراحی پلاستیک است

همانطور که گفتیم شاخص وزنی( بی ام آی) این افراد کمتر از ۳۱ است. معمولاً امکان ندارد که شاخص وزنی شما بالای ۳۱ باشد ولی تمام بدن شما چاق نباشد. به همین علت این افراد نیازمند جراحی های پلاستیک برای لاغری هستند. حال اسم جراحی های کاهش سایز و پلاستیک  (Plastic Surgery) برای هر قسمت از بدن متفاوت است که به آن ها اشاره خواهیم نمود. پس بهترین جراحی لاغری برای افراد با چاقی موضعی همان جراحی های پلاستیک است.

اگر محاسبه BMI شما بالای ۳۱ است جراحی پلاستیک نباید انجام دهید.

به هیچ عنوان از این عمل های جراحی نباید انتظار کاهش وزن زیادی داشته باشید نهایتاً چند کیلو. این عمل ها برای کاهش سایز بسیار موثر است ولی هدف آن ها کاهش وزن نیست. پس قرا نیست برای کاهش وزن عمومی تمام بدن شما تیغ زده شود. بگذارید این خودتان باشید که با مطالعه این متن بهترین روش جراحی لاغری را برای خودتان انتخاب می کنید.

نمونه ای از جراحی های پلاستیک برای کاهش سایز(BMI باید کمتر از ۳۱ باشد):

  • ابومینوپلاستی( برای کاهش سایز شکم)
  • لیپوساکشن (برای کاهش سایز شکم و پهلوها)
  • ریداکشن مامو پلاستی (برای لاغری سینه های بزرگ در خانم ها)

البته که اگر در تهران زندگی می کنید یافتن بهترین جراح لاغری در شهر تهران آنچنان هم سخت نیست. در مقاله ای که در این زمینه نوشته ایم راهنمایی کامل و جامعی در این زمینه انجام داده ایم که می تواند برای شما راهگشا باشد. پس این مقاله را از دست ندهید.

بهترین جراحی لاغری برای افرادی که چاقی عمومی دارند

اگر شما چاقی عمومی دارید بهترین اقدام جراحی برای شما بستگی به عدد بی ام آی شما دارد. به این معنا که اگر بی ام آی شما بالای ۳۵ است قطعاً جراحی چاقی مانند عمل های جراحی بای پس معده و اسلیو گاسترکتومی برای شما بهترین راه درمان چاقی است. حال اگر شما چاقی عمومی داردید و یک بیماری همراه مانند دیابت و فشار خون و… باز هم جراحی های چاقی و متابولیک برای شما بهترین است.

برخی از انواع جراحی های چاقی
برخی از انواع جراحی های چاقی

البته که به این جراحی ها بیشتر جراحی چاقی و متابولیک (Bariatric Surgery) گفته می شود.

حال برای شما این سوال مطرح می شود که فوق تخصص جراحی چاقی و متابولیک در تهران را چگونه پیدا کنیم؟ برای آن هم راهکار هایی در مقاله دیگر به شما داده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

کدام نوع جراحی لاغری برای روی طول عمر و سلامت شما تاثیر دارد؟

انجام جراحی های پلاستیک و زیبایی به عنوان بهترین روش های جراحی لاغری در افرادی هستند که نیاز به کاهش سایز دارند. این عمل های جراحی علیرغم اینکه ازش بسیار زیادی در کاهش سایز موضعی برای رهایی از چاقی های ناحیه ای دارند، تاثیری در بیشتر شدن طول عمر و سلامتی شما ندارند.

پس تنها هدف این عمل ها فقط جنبه زیبایی چاقی است، آن هم چاقی های موضعی.

بر خلاف جراحی های پلاستیک جراحی چاقی و متابولیک هدف بزرگتری را از یک لاغری دنبال می کند. این جراحی ها که مثال آن همان عمل اسلیو معده است، علیرغم کاهش وزن پایدار می توانند طول عمر زیبای شما را طولانی تر کنند. بنابر این اول بررسی کنید که در کدام گروه هستید و هدف شما برای انتخاب بهترین روش جراحی برای لاغر شدن چیست.

البته در مقاله تفاوت لیپوساکشن و جراحی چاقی برخی از این تفاوت ها بصورت کامل و دقیق تر بحث و بررسی شده است که توصیه میکنیم حتماً آن را بخوانید.

نتیجه گیری:

آنچه باید به یاد داشته باشیم این است که بهترین جراحی لاغری برای هر فرد متفاوت است. نوع چاقی افراد هم همینطور. باید ببینید شما از چاقی موضعی مانند چاقی شکم و پهلو ها و یا فقط ران پا رنج می برید یا کل بدن شما چاقی است؟ اگر شاخث وزنی شما حد اکثر ۳۱ محاسبه شده است و پاقی شما محدود به مناطق محدود و خاصی است، می توانید جراحی پلاستیک و زیبایی مانند ابدومینو پلاستی را انجام دهید.

اگر BMI شما پایین ۳۰ است و چاقی عمومی دارید رژیم و رزش بهترین راه کاهش وزن شما است. ولی اگر BMI شما بالای ۳۰ است و چاقی شما در تمام بدنتان پراکنده شده، شاید کاندید جراحی های چاقی و متابولیک مانند اسلیو معده باشید. برای انتخاب بهترین کلینیک چاقی در شهر تهران هم بریا شما یک مقاله راهنما آماده کرده ایم که اگر صلاح میدانید حتماً مطالعه کنید.

در پایان اگر هر سوالی دارید در فرم پایین بپرسید تا پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

 

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید