فوق تخصص جراحی چاقی در تهران

فوق تخصص جراحی چاقی در تهران را چگونه پیدا کنیم؟

فهرست مطالب

فوق تخصص جراحی چاقی در تهران را چگونه باید بیابیم؟

جراحی های چاقی و متابولیک می بایست توسط افرادی که تجربه و مهارت بالایی دارند انجام شود.

یکی از صاحب صلاحیت ترین افراد فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی است.

البته برخی متخصصین محترم جراحی عمومی هم ممکن است تایید شده باشند و دوره های لازم را گذرانه باشند که می توانید این مورد را از انجمن جراحان درون بین ایران سوال کنید.

اما در ابتدا یادمان باشد هیچ جراحی نمی تواند بگوید من بهترین هستم.

اما در ادامه راه های یافتن بهترین جراح و فوق تخصص را برای شما خواهیم گفت.

با مراجعه به یک فوق تخصص جراحی چاقی در تهران و جراحان تایید شده، درصد موفقیت جراحی خود را بالا برده و با کمترین عوارض جانبی روبرو شوید.

مقدمه:

بهترین فوق تخصص جراحی چاقی در تهران کیست؟

برای انجام جراحی چاقی به کدام متخصص مراجعه کنیم؟ آیا جراحی که انتخاب می کنیم باید از تخصص خاصی برخوردار باشد؟ چگونه بهترین جراح چاقی را بشناسیم؟

اینها همه پرسش هایی هستند که افراد کاندید برای انجام جراحی های چاقی با آن ها روبرو می شوند؟

در این مقاله از مجموعه مقالات علمی سایت دکتر فربد امامی یگانه قصد داریم به موضوع انتخاب نحوه انتخاب بهترین فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی برای خودتان بپردازیم.

تمام فلوشیپ های لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی برای انجام جراحی های چاقی و متابولیک صاحب صلاحیت هستند.

اگر قصد انجام هر یک از جراحی های چاقی را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران
فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران

جراحی چاقی و متابولیک:

یک فوق تخصص جراحی چاقی در تهران بر تمامی روش های جراحی چاقی از جمله اسلیو معده و بای پس معده مسلط است.

همان طور که می دانید خطر مرگ و ابتلا به بیماری های زمینه ای در اثر اضافه وزن، بسیار بالا است. دیابت نوع دو، فشار خون بالا، مشکلات مفصلی، انواع سرطان، سکته های قلبی و مغزی و غیره از جمله مشکلاتی هستند که افراد چاق با آن دست و پنجه نرم می کنند.

چاقی می تواند به شدت کیفیت زندگی این افراد را تحت تأثیر قرار دهد و جان آن ها را به خطر بیندازد.

جراحی های چاقی به کمک این افراد آمده اند و در سریع ترین زمان ممکن در مقایسه با سایر روش های کاهش وزن، بیمار را درمان می کنند.

سرعت کاهش وزن در این جراحی ها بسیار بالا بوده و بسیاری از بیماری های زمینه ای از جمله دیابت نوع دو نیز بعد از این جراحی ها درمان می شوند.

از طرفی این بیماران معمولاً روش های کاهش وزن دیگری را امتحان کرده و با شکست مواجه شده اند. اغلب این بیماران به افسردگی مبتلا شده و احساس شکست و مشکلات روحی را نیز تجربه می کنند.

بر اساس معیار های جدید IFSO و ASMBS، بهترین روش درمان در افرادی که BMI بالای ۳۵ دارند، جراحی چاقی معرفی شده است.

تشخیص صلاحیت بیماران برای انجام این عمل و انتخاب بهترین روش برای درمان آن ها بر عهده فوق تخصص جراحی چاقی در تهران و سایر شهرها است.

انجام عمل های جراحی چاقی در برخی از بیماران همچون افرادی که زیر ۱۴ سال و بالای ۷۵ سال سن دارند ممنوع است.

همچنین این جراحی ها در افرادی که اعتیاد دارند یا به بیماری های قلبی، صرع و غیره مبتلا هستند انجام نمی شود.

درصد موفقیت جراحی چاقی چقدر است؟

گفته می شود انجام جراحی های چاقی توسط افراد صاحب صلاحیت مانند یک فوق تخصص جراحی چاقی در تهران یا سایر شهرها، درصد موفقیت این عمل را بالا می برد.

اما بخش اعظم این موفقیت در گروی میزان پایبندی بیمار به انجام مراقبت های بعد از جراحی است.

حتی اگر این عمل جراحی توسط بهترین جراح انجام شود، اما بیمار مراقبت های بعد از جراحی را جدی نگیرد، درصد بروز عوارض جانبی به شدت بالا می رود.

همچنین ممکن است بیمار از عوارض جانبی جان سالم به در ببرد، اما به دلیل از سر گرفتن عادت های غذایی اشتباه گذشته همچون ریزه خواری و پرخوری به اضافه وزن مجدد مبتلا شود.

در نتیجه اهمیت انجام صحیح مراقبت های بعد از عمل توسط بیمار، کمتر از اهمیت انتخاب یک جراح متخصص در این امر نیست.

فوق تخصص اسلیو معده
فوق تخصص اسلیو معده

انجام جراحی اسلیو معده توسط فوق تخصص جراحی چاقی در تهران:

فوق تخصص جراحی چاقی در تهران ، در حین عمل اسلیو معده بیش از نیمی از معده را برش زده و از بدن بیمار خارج می کند.

حجم باقی مانده که ۲۵۰ الی ۳۰۰ سی سی گنجایش دارد به عنوان معده جدید در بدن بیمار فعالیت خود را آغاز می کند. با توجه به آنکه غدد تولید کنند هورمون گرسنگی نیز از بدن بیمار خارج شده اند، اشتهای بیمار کنترل می شود.

معده بیمار بعد از اعمال این تغییرات قادر به تبعیت از رژیم غذایی روتین و عادات غذایی گذشته نیست. در نتیجه لازم است بیمار تحت پایش های دوره ای قرار گرفته و هر هفته با توجه به نیاز بدن خود یک رژیم غذایی جدید دریافت کند.

وزن بیمار به دلیل تغییرات انجام شده در طول دو سال اول بعد از عمل، ۶۰ الی ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت. همچنین کیفیت زندگی بیمار بهبود یافته و خطر مرگ در او نصف خواهد شد.

حال بیمار قادر به افزایش فعالیت فیزیکی خود بوده و حالت روحی او نیز به شدت بهبود خواهد یافت.

انجام جراحی بای پس معده توسط فوق تخصص جراحی چاقی در تهران:

فوق تخصص جراحی چاقی در تهران در حین عمل بای پس، معده را به دو قسمت برش زده و قسمت کوچک تر را به بخش دورتری از روده پیوند می زند. این جراحی با تکنیک های مختلفی با توجه به شرایط و میزان اضافه وزن بیمار انجام می شود.

در این روش به اصطلاح میانبری در مسیر عبور غذا در دستگاه گوارش ایجاد می شود. در نتیجه میزان ماندگاری مواد غذایی و جذب آن ها توسط روده کاهش یافته و وزن بیمار کاهش خواهد یافت. طول دوران نقاهت بعد از انجام این جراحی به دلیل کم بودن وسعت برش های ایجاد شده روی بدن بیمار بسیار کوتاه است.

درصد موفقیت در این جراحی نیز تا مقدار زیادی وابسته به انتخاب یک جراح با تجربه و میزان پایبندی بیمار به مراقبت هایی است که بعد از عمل باید انجام دهد.

لیست جراحان چاقی تهران که فلوشیپ هستند در مقاله دیگری آورده شده است.

علت محبوبیت فلوشیپ لاپاراسکوپی و جراحی چاقی چیست؟

برای انجام برخی از جراحی ها همچون جراحی های کاهش وزن می توان به فوق تخصص جراحی چاقی در تهران مراجعه شود.

زیرا جراح باید از تخصص، تجربه و سطح علمی بالایی برای انجام این جراحی ها برخوردار باشد تا نتیجه نهایی جراحی با بالاترین درصد موفقیت و رضایت همراه بوده و بیمار با کمترین عوارض روبرو شود.

در حال حاضر جراحی های پیشرفته به صورت بسته و به روش لاپاراسکوپی توسط جراحان متبحر و شایسته همچون فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران انجام می شوند.

دلیل اصلی محبوبیت فلوشیپ های لاپاراسکوپی، غیر تهاجمی بودن روش جراحی آن ها است.

در این روش جراحی های فوق تخصصی همچون اسلیو و بای پس معده با ایجاد کمترین برش روی بدن بیمار انجام می شود.

البته برخی جراحان محترم عمومی هم ممکن است توسط انجمن جراحان عمومی درون بین ایران تایید شده باشند که باید این مورد را از این انجمن جویا شوید.

فلوشیپ چیست؟

اگر قصد دارید انجام عمل جراحی چاقی خود را به یک فوق تخصص جراحی چاقی در تهران بسپارید بهتر است قبل از انتخاب جراح، اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

فلوشیپ یک دوره فوق تخصصی است که متخصصین محترم جراحی عمومی بعد از فارغ التحصیلی و گذراندن دوره تخصص خود در آزمون ورودی آن شرکت می کنند.

در صورت تأیید مهارت ها و سطح دانش علمی، پزشکان متخصص می توانند این دوره های فوق تخصصی را بگذرانند.

در نهایت پزشکی که دوره فلوشیپ را با موفقیت سپری کرده است فلوشیپ فوق تخصصی نامیده می شود.

جراح عمومی کیست؟ 

هر فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران ، ابتدا دوره تخصصی جراحی عمومی را گذرانده است. بنابراین جراح عمومی با پزشک عمومی متفاوت است.

جراح عمومی یک پزشک عمومی است که تخصص جراحی عمومی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

طول دوره فلوشیپ دو سال است و در طول این مدت جراح به صورت تئوری و عملی و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات، جراحی لاپاراسکوپی را فرا می گیرد.

یک جراح عمومی با شرکت در دوره فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته می تواند به عنوان یک فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران فعالیت کند.

نحوه انجام جراحی لاپاراسکوپی توسط فوق تخصص جراحی چاقی در تهران:

امروزه به دنبال پیشرفت علم پزشکی، اکثر جراحی های تخصصی به صورت بسته و با روش کم تهاجم لاپاراسکوپی انجام می شوند. جراحان لاپاراسکوپی قادر به انجام کلیه عمل های جراحی در ناحیه قفسه سینه و حفره شکمی هستند.

جراحی های لاغری، جراحی کیسه صفرا، آپاندیس، رحم و تخمدان، اندومتریوز، کانسر ها و توده های دستگاه گوارش، قفسه سینه و غیره از جمله جراحی هایی هستند که توسط یک فلوشیپ لاپاراسکوپی انجام می شوند.

یک فوق تخصص جراحی چاقی در تهران ، بیمار را تحت بیهوشی عمومی و با روش لاپاراسکوپی و تنها با ایجاد چند سوراخ کوچک روی شکم عمل می کند.

هر چند این جراحی نیاز به بستری طولانی مدت ندارد، اما سرپایی نیست و یک جراحی بزرگ فوق تخصصی به شمار می رود.

مزایای انجام جراحی چاقی توسط فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران:

هر چند انجام برخی از جراحی ها توسط جراحان محترم عمومی نیز امکان پذیر است، اما انجام یک جراحی تخصصی توسط جراح متخصص در آن حوزه، به مراتب درصد موفقیت عمل را بالاتر می برد.

همچنین احتمال بروز عوارض جانبی بعد از عمل جراحی را نیز به شدت پایین می آورد. زیرا یک فوق تخصص جراحی چاقی در تهران از تجربه و مهارت و دانش کافی در این امر برخوردار است.

یک فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران اطلاعات علمی و عملی دقیق و کافی در زمینه جراحی های چاقی دارد.

در نتیجه بر تمام روش های جراحی چاقی مسلط بوده و بهترین روش را برای درمان بیمار انتخاب می کند.

همچنین در صورت بروز عوارض جانبی در حین یا بعد از عمل، با بهره گیری از دانش به روز خود به سرعت در راستای درمان بیمار قدم بر خواهد داشت.

بنابراین مدیریت بحران نیز از دیگر ویژگی های فلوشیپ های فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته است.

اهمیت مراجعه به فوق تخصص جراحی چاقی در تهران و سایر جراحان معتبر:

تلاش یک بیمار برای یافتن بهترین فوق تخصص جراحی چاقی در تهران تحسین بر انگیز است.

دستمزد و هزینه انجام جراحی هر چند مهم است اما نباید با هدف کاهش هزینه ها انجام این عمل جراحی را به دست افراد غیر متخصص در این زمینه سپرد.

زیرا پای جان بیمار در میان است و سلامت بیمار بعد از انجام عمل جراحی چاقی در گروی تخصص و تجربه جراح اوست.

تجربیات بیماران در انجام جراحی های چاقی توسط فلوشیپ فوق تخصصی:

اگر به دنبال یافتن بهترین فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران هستید، بهتر است از تجربیات بیمارانی که تحت این عمل های جراحی قرار گرفته اند استفاده کنید.

بر اساس آمار منتشر شده، بیمارانی که توسط یک فوق تخصص جراحی چاقی در تهران و سایر شهرها عمل شده اند، و البته جراحانی که توسط انجمن جراحان درون بین ایران تایید شده باشند، عوارض کمتری را تجربه کرده اند.

بهترین نتایج بعد از عمل نیز مربوط به همین بیماران است.

ضمن اینکه جراحان فوق تخصص لاپاراسکوپی و جراحی های چاقی قادر به انجام انواع جراحی چاقی از جمله بای پس و اسلیو معده هستند.

در نتیجه به دلیل تبحر در یک روش خاص، آن روش را برای همه بیماران تجویز نمی کنند.

به طور کلی روش درمان هر بیمار با توجه به شرایط او تشخیص داده می شود و نمی توان یک روش واحد را برای درمان همه بیماران مبتلا به چاقی مفرط استفاده کرد.

روش های بررسی تخصص جراح:

اگر به دنبال بررسی مدارک و تخصص یک فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران هستید، بهتر است بدانید تشخیص این موضوع کار بسیار ساده ای است.

قبل از هر چیز باید بدانید که به عنوان یک بیمار حق دارید از تخصص، تجربه و میزان دانش جراح خود اطمینان حاصل کنید.

در نتیجه لازم است قبل از آنکه کاندید انجام جراحی توسط آن جراح شوید، مهر پزشک و سرنسخه او را بررسی کنید. عبارت ” فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی” در مهر و سرنسخه جراحی که در این زمینه فعالیت می کند ذکر شده است.

این عبارت را می توانید در مجوز و پروانه مطب پزشک مورد نظر نیز جست و جو کنید.

اگر واژه ” فلوشیپ” در مهر پزشک، سرنسخه و مدارک او ذکر نشده باشد، جراح مذکور متخصص محترم جراحی عمومی است نه فوق تخصص در این حوزه.

بهتر است بدانیم که برخی متخصصین محترم جراحی عمومی هم دوره های لازم را گذرانه و تایید شده هستند اما تایید شده بودن باید توسط انجمن جراحان درون بین ایران باشد.

اسیر تبلیغات نشوید!

در تبلیغات، افراد بسیاری به عنوان فوق تخصص جراحی چاقی در تهران معرفی می شوند. اما بیماران حق دارند قبل از انجام عمل جراحی، صحت این ادعا را بررسی کنند.

برخی دیگر نیز با ادعای انجام عمل های جراحی چاقی با هزینه ای بسیار کم، قصد فریب بیماران را دارند.

بیماران باید اهمیت این عمل جراحی و حساس بودن آن را جدی بگیرند.

مراجعان قطعاً برای انجام عمل های جراحی چاقی توسط یک فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران باید هزینه بیشتری را بپردازند.

اما لازم است بدانند که این هزینه صرف حفظ ایمنی و جان آن ها شده و خود را از کام مرگ نجات خواهند داد

در نتیجه بیماران قبل از انجام عمل باید کاملاً هوشیارانه عمل کرده و در انتخاب جراح دقیق باشند.

عمل های جراحی چاقی توسط یک فوق تخصص جراحی چاقی در تهران و سایر شهرها قابل انجام هستند.

البته این عمل های جراحی توسط متخصصین محترم جراحی عمومی که توسط انجمن جراحان درون بین ایران تأیید شده اند نیز انجام می شود.

لازم است بدانید تمام جراحانی که به عنوان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته فعالیت می کنند از اعضای ایفسو یا انجمن علمی جراحان چاقی بین المللی هستند.

عمل های جراحی لاپاراسکوپی غیر پیشرفته و ابتدایی همچون آپاندیس و کیسه صفرا تنها توسط جراحان محترم عمومی و جراحان لاپاراسکوپی غیر پیشرفته انجام می شوند.

هر چند جراحان لاپاراسکوپی پیشرفته نیز قادر به انجام این عمل ها با مهارت بسیار بالاتری هستند. اما این جراحان وقت خود را صرف انجام عمل های جراحی پیشرفته تری چون جراحی های چاقی می کنند.

لازم است در وهله اول تمام تلاش خود را برای دسترسی به یک فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران انجام دهید.

تنها در صورتی که به فلوشیپ های فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته دسترسی نداشته باشید، انجام عمل های جراحی لاغری توسط جراحان محترم عمومی که تأیید صلاحیت شده اند بلامانع است.

جمع بندی:

بر اساس آنچه گفته شد جراحی لاپاراسکوپی یک روش نیمه تهاجمی است که نیاز به بستری طولانی مدت ندارد و بیمار یک روز بعد از عمل مرخص می شود.

به دلیل آنکه این عمل تنها با ایجاد چند سوراخ کوچک روی بدن بیمار انجام می شود، میزان درد و طول دوره نقاهت بیمار بسیار کم است.

با توجه به اهمیت این جراحی، انجام آن بهتر است توسط جراحان ذی صلاح از جمله یک فوق تخصص جراحی چاقی در تهران یا سایر شهرها صورت گیرد.

در نوشته ای دیگر ویژگی های بهترین جراح چاقی در تهران اشاره شده است.

دکتر فربد امامی یگانه به عنوان بهترین فوق تخصص لاپاراسکوپی چاقی در تهران به تمامی افراد مبتلا به چاقی مفرط توصیه می کند هرچه سریع تر برای درمان خود اقدام کرده و زندگی سالم بدون بیماری و اضافه وزن را تجربه کنند.

تیم فوق تخصصی دکتر امامی یگانه آماده خدمت رسانی به تمامی هموطنان مبتلا به چاقی مفرط در سراسر ایران بوده و خدمات خود را در بهترین و مجهز ترین بیمارستان ها ارائه می دهد.

چنانچه سوالی دارید در فرم پایین صفحه بنویسید تا پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

این مطالب را نیز مطالعه کنید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط