سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم و پهلو

سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم و پهلو چیست؟

فهرست مطالب

چرا باید چربی شکم و پهلو را از بین ببریم؟ مشکل این نوع چربی تنها به خاطر ظاهر آن نیست.نام چربی که شکم ذخیره می‌کند، چربی احشایی است. این چربی اعضای بدن شما را در برمی‌گیرد و احتمال بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و بعضی سرطان ها را بالا می‌برد.

پیش از این در مورد علت چاقی شکم صحبت کردیم. در این مقاله سریع ترین راه های از بین بردن چربی شکم و پهلو را براساس تجربیات علمی بررسی می‌کنیم.

کوچک کردن یک شبه شکم

قبل از اینکه به سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو بپردازیم، باید بدانید که این اتفاق نیاز به زمان بیشتر از یک شب دارد. اما روش هایی هست که شما می‌توانید به جای یک شب، هرشب انجام دهید و به هدف تان برسید.

۱. قبل از خواب غذا نخورید

بعضی خوراکی ها قبل از خواب ایجاد نفخ می‌کنند. بنابراین چربی شکم و پهلو شما بیشتر به نظر می‌رسد. همچنین قبل از خواب مقدار هورمون های خواب در بالاترین حد است. یکی از این هورمون ها  آدنوزین است. این هورمون بیشتر اوقات مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما می‌تواند سیستم تصمیم گیری را مختل کند. بنابراین احتمال اینکه شما در شب یک بسته کامل بیسکوییت را بخورید بالا می‌برد!

۲. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید

ممکن است شما از دسته افرادی باشید که این کار را انجام می‌دهند. شاید بشنوید که حمام آب سرد تاثیراتی در متابولیسم دارد و وزن را کاهش می‌دهد. اما این تنها در مورد حمام های صبحگاهی درست است. دوش آب گرم قبل از خواب شما را آرام می‌کند بنابراین شما بهتر می‌خوابید. می‌دانیم که خواب یکی از موثر ترین و سریع ترین راه های لاغری شکم و پهلو است. کافی است یک بار قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید تا از تاثیر آن در بهبود خواب آگاه شوید.

۳. فیبر بیشتری بخورید

یکی از کلید های لاغری شکم و پهلو، فیبر است. فیبر می‌تواند:

  • با شکر مخلوط شود و آن را از بدن شما خارج کند.
  • مقدار کلی کالری های دریافتی را کمتر کند.
  • احساس سیری بیشتری ایجاد کند.

بسیاری از غذا های فرآوری شده فیبر لازم را ندارند. ولی این غذا های سالم سرشار از فیبر هستند:

  • میوه های با شاخص قندخونی پایین، مثل: بلوبری، توت فرنگی، سیب، پرتقال و نارنگی
  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین(با پوست)
  • بروکلی
  • خیار و هویج
  • مقدار مناسبی از مغز ها(یک چهارم فنجان)

۴.غذا های فرآوری شده نخورید

غذا های های فرآوری شده مقدار بسیار کمی فیبر و مقدار زیادی شکر، چربی و سدیم دارند. غذا‌های فرآوری شده را با غذا های سالم تر جایگزین کنید. برای مثال سینه مرغ را جایگزین گوشت فرآوری شده کنید. هم آن را می‌توان به روش های مختلف پخت و هم پروتئین زیادی دارد.

۵.شام را زودتر بخورید

خوردن زودتر شام به بدن شما برای هضم زمان می‌دهد. در نظر داشته باشید برخی سبزیجات مثل بروکلی و گل کلم ایجاد نفخ می‌کنند. بنابراین شام را زودتر بخورید تا بدن تان غذا را هضم کند. در این حال صبح احساس نفخ نمی‌کنید.

رعایت صحیح رژیم لاغری سریع شکم و پهلو بسیار مهم است.

۶.شب ها پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک به هضم راحت تر غذا کمک می‌کند. با اینکه تاثیرات آن در طولانی مدت کاملا واضح است اما تاثیر یک شبه آن هم حتی قابل مشاهده است!

۷.در همه وعده ها پروتئین مصرف کنید

پروتئین به ساخت عضله کمک می‌کند. همچنین مصرف پروتئین شما را سیر نگه می‌دارد. مهم ترین منابع پروتئین، گوشت و تخم مرغ  است.

۸.زیاد آب بنوشید

آب جنبه های مختلف سلامت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آب برا دفع بدن ضروری است. همچنین آب شکم شما را پر نگه می‌دارد و اشتها را کاهش می‌دهد. بنابراین قدرت اراده شما در مسیر کاهش وزن افزایش می‌یابد.

حقیقت قرص های چری سوز
سریع ترین راه چربی سوزی شکم و پهلو

آیا قرص های چربی سوز واقعا موثر اند؟

ممکن نیست شما دنبال سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم و پهلو بوده باشید اما قرص های چربی سوز را در نظر نگرفته باشید. شواهدی از تاثیر این قرص ها در لاغری نیست. اما این قرص ها شامل موادی هستند که مصرف دوز پایین از آنها بی‌‌خطر است. قابلیت چربی سوزی برخی از این مواد هنگامی که تنها مصرف شوند را می‌توان اثبات کرد.

اما امکان فهمیدن مقدار دقیق استفاده شده از این مواد در مکمل ها ممکن نیست. همچنین شرکت ها برخی از مواد استفاده شده در مکمل ها را روی لیبل آنها نمی‌نویسند. بررسی دقیق این دارو ها ممکن نیست. تنها راه فهمیدن تاثیرات آن از طریق عوارضی است که مصرف کنندگان تجربه می‌کنند.

این برای افرادی که به مواد داخل این مکمل ها حساسیت دارند فاجعه است. ممکن است با مصرف بیش از حد سلامتی آنها در خطر قرار بگیرد. پس به جای استفاده از این مکمل ها بهتر است از خوراکی های چربی سوز طبیعی استفاده کنیم.

خوراکی های طبیعی برای چربی سوزی

در ادامه ۵ مورد از این خوراکی ها را معرفی می‌کنیم.

کافئین

مصرف دوز بالای کافئین خطرناک است. اما مقدار طبیعی کافئین در چای یا قهوه خطری ندارد. کافئین بدون شکر اضافه حاوی آنتی اکسیدان است.تحقیقات نشان می‌دهند که کافئین می‌توانید متابولیسم شما را تا ۱۱ درصد بالا ببرد.این یعنی بدن شما موثر‌تر از چربی برای تولید انرژی استفاده می‌کند.

تحقیات معتبری در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که مصرف کافئین، برای کاهش وزن، ‌BMI و چربی بدن موثر است.

عصاره چای سبز

چای سبز چربی ها را می‌سوزاند و به شما در کاهش وزن کمک می‌کند. چای سبز طبیعی مقداری کافئین دارد. اما قدرت اصلی چای سبز در داشتن آنتی اکسیدانی به نام است.در سال ۲۰۱۰ یک مجله فیزیولوژی و رفتار این پیشنهاد را داد که همراه با کافئین به متابولیسم کمک می‌کنند. این فرآیند به بدن شما اجازه می‌دهد تا چربی ها را برای تولید انرژی بسوزاند.

پودر پروتئین

پروتئین نه تنها متابولیسم را بهبود می‌دهد بلکه اشتها را نیز با کاهش هورمون گرلین سرکوب می‌کند.با توجه به یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، افرادی که رژیم پر از پروتئینی داشتند، کاهش وزن قابل توجه تری را نیز تجربه می‌کردند.

اضافه کردن پروتئین به وعده های غذایی شما را از دریافت مقدار کافی آن مطمئن می‌کند. روزانه بین ۲۵ تا ۵۰ گرم پروتئین مصرف کنید.

فیبر قابل حل

فیبر قابل حل یکی از دو نوع فیبر است. نوع دیگر آن فیبر غیر قابل حل است.

فیبر قابل حل با جذب آب نوعی ژل در بدن شما ایجاد می‌کند. این به افزایش هورمون GLP-1 کمک می‌کند. ترشح این هورمون به ایجاد احساس سیری و سرکوب هورمون های اشتها،مثل گرلین، کمک می‌کند.یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد که افزایش فیبر قابل حل طبیعی در رژیم، می‌تواند به کاهش چربی دریافتی بدن کمک کند.

یوهیمبین

یوهیمبین را از پوست نوعی درخت به نام یوهمبه می‌گیرند. این ماده برای استفاده آن در تقویت قوای جنسی معروف است. اما به تازگی به عنوان یکی از راه های لاغری برای شکم و پهلو معرفی می‌شود.

یوهمبین گیرنده های آلفا-۲ را مهار می‌کند. بنابراین آدرنالین بیشتر در بدن می‌ماند و می‌تواند چربی را به انرژی تبدیل کند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۶، بر روی ۲۰ بازیکن حرفه ای فوتبال، مصرف یوهمبین چربی بدن آنها را تا ۲.۲ درصد کاهش داد. این مقدار در حالت عادی زیاد نیست. اما برای این افراد که از قبل چربی بدن پایینی داشتند، زیاد است.

عوارض جانبی

در اینجا چند مورد از عوارض جانبی و راه های پیشگیری این مواد چربی سوز را بررسی می‌کنیم.

  • استفاده مداوم کافئین اثر بخشی آن را به مرور زمان کم می‌کند.
  • مصرف کافئین زیاد در زمان کوتاه، خستگی و اضطراب زیاد ایجاد می‌کند.
  • مصرف زیاد پودر پروتئین، به خصوص با شکر افزوده زیاد، اضافه وزن ایجاد می‌کند.
  • استفاده زیاد از این مواد چربی سوز ایجاد مشکلات کبدی می‌کند.
  • مصرف یوهمبین، حملات پنیک، فشار خون بالا و حالت تهوع ایجاد می‌کند.
لاغری شکم و پهلو با حفظ سلامت
سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

چگونه از راه های سالم چربی شکم و پهلو را از بین ببریم؟

ممکن است مدت زیادی به دنبال سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم و پهلو بوده باشید. اما باید بدانید که بهترین راه رژیم و ورزش است که نیاز به زمان طولانی تری دارد. موثر ترین روش مصرف کالری های کمتر نسبت به کالری هایی است که در ورزش می‌سوزانید.اما افرادی که قادر به رژیم و ورزش نیستند، می‌توانند گزینه های عمل های لاغری را نیز در نظر بگیرند.

مزایای عمل اسلیو معده این عمل جراحی را به یک جراحی محبوب تبدیل کرده است.

چنانچه سوالی دارید لطفا در فرم پایین همین صفحه بنویسید تا پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

۵/۵ - (۴ امتیاز)
دکتر فربد امامی یگانه

دکتر فربد امامی یگانه

فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی - انجام انواع عمل های لاپاراسکوپی پیشرفته شامل اسلیو معده و انواع بایپس معده.
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

2 پاسخ

  1. باسلام لطفاً اگر مصرف قرص برای از بین بردن سریع چربی شکم و پهلو سفارش شده راهنمایی بفرمایید که واقعا از این موضوع رنج میبرم ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *