قرص لاغری ناف چیست؟

قرص لاغری ناف چیست؟| آنچه به شما نمی گویند

فهرست مطالب

قرص لاغری داخل ناف یکی از هزاران راه رفته ای است که بسیاری از بیماران برای رسیدن به کاهش وزن بدون انجام ورزش و رژیم غذایی آن را امتحان کرده اند. فروشندگان و عرضه کنندگان قرص ناف لاغری ادعا می کنند با استفاده از این قرص ها، فوری و بدون رژیم و ورزش به صورت تضمینی به کاهش وزن دلخواه خود دست خواهید یافت. آنچه دیده می شود تجویز تعداد معینی قرص ناف برای کاهش وزن در یک بازه زمانی مشخص بر اساس سن، قد و وزن افراد است. حال این پرسش مطرح می شود که آیا قرص لاغری ناف در روند کاهش وزن اثر دارد یا تنها تبلیغاتی برای فروش یک محصول جدید است؟

ورزش، رژیم، اسلیو و بای پس معده، همگی از روش های آشنا برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام هستند. هرچند شاید برایتان جالب باشد که برخی از طرفداران طب سنتی ادعا می کنند تنها با قرار دادن یک قرص در ناف هم می توان لاغر شد! تاکنون قرص های داخل ناف توسط سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان داروی استانداردی برای لاغری تایید نشده اند. عرضه کنندگان این قرص ادعا می کنند که این محصول می تواند از طریق تحریک ناف، چربی های اضافی شکم را از بین ببرد و منجر به کاهش وزن شود. این قرص ترکیبی از گیاهان چربی سوز و موثر در سوخت و ساز بدن از جمله آویشن، زعفران، زنجبیل، زردچوبه، گل گاو زبان و آلوئه ورا است.

قرص ناف برای لاغری خوب و تاثیرگذار است؟

توصیه می کنیم هرجا از روش هایی غیر از رژیم غذایی، ورزش و جراحی های چاقی از جمله بای پس و اسلیو معده به عنوان روشی سریع و بدون عارضه برای لاغری یاد شد، شک کنید. قرص لاغری داخل ناف فاقد مجوز و تاییدیه FDA بوده و تنها به دلیل تبلیغات گسترده به فروش می رسد. تاکنون هیچ گونه مطالعه علمی و بالینی در مورد میزان اثربخشی و ایمنی این محصول انجام نشده است. بنابراین نمی توان به طور قطع درباره میزان لاغری و کاهش وزن بعد از استفاده از این قرص صحبت کرد. همچنین احتمال بروز عوارض جانبی ناشناخته بعد از استفاده از آن نیز وجود دارد. بنابراین توصیه می شود برای دستیابی به تناسب اندام از روش های لاغری سالم، اصولی و تایید شده استفاده کنید.

عوارض قرص لاغری داخل ناف

حتی اگر قرص لاغری داخل ناف تاثیر مثبتی روی روند کاهش وزن شما داشته باشد، باز هم می تواند با عوارض جانبی ناشناخته و ناخوشایندی برای پوست و سلامت عمومی شما همراه شود. از جمله عوارض احتمالی این قرص های داخل نافی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حساسیت پوستی در ناحیه اطراف ناف
  • عفونت پوستی و ایجاد زخم در ناحیه شکم و ناف
  • افت فشار خون
  • اختلالات هورمونی
  • اضطراب و افسردگی

قرص های لاغری اغلب به دلیل داشتن عوارض جانبی خطرناک و غیر قابل بازگشت به عنوان روشی استاندارد برای کاهش وزن شناخته نمی شوند. حساسیت پوستی بعد از استفاده از قرص های داخل ناف می تواند با علائمی چون قرمزی، خارش، سوزش، تورم و زخم همراه باشد. اگر زخم ها تداوم یابند، ممکن است عفونت پوستی با علائمی چون التهاب، درد، ترشح مایعات و بوی بد، نمایان شود. سرگیجه، خستگی، ضعف و بی حالی نیز از نشانه های افت فشار خون بعد از استفاده از این قرص ها هستند. احتمال اینکه در تعادل هورمون ها اختلالی ایجاد شود نیز وجود دارد. این اختلال با افسردگی، اضطراب، تغییرات خلق و خو، اختلال در قاعدگی و ناباروری همراه خواهد بود.

عوارض قرص لاغری داخل ناف

عوارض قرص لاغری داخل ناف همیشگی هستند؟

در اغلب موارد اگر قرص لاغری داخل ناف با عارضه ای همراه باشد، به محض قطع مصرف دارو علائم آن عارضه برطرف می شود. هرچند اگر عارضه به وجود آمده بعد از مصرف این قرص ها، حساسیت و عفونت پوستی باشد، درمان آن کمی زمانبر بوده و ممکن است چند ماه نیز طول بکشد. همچنین ممکن است جای زخم و عفونت به وجود آمده در ناحیه اطراف ناف مدت ها باقی بماند که برای بیماران اغلب ناخوشایند است.

فواید قرص لاغری داخل ناف

به نظر می رسد بسیاری از افراد به دنبال تبلیغات فراوان به خرید قرص ناف لاغری روی می آورند. ادعای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام بدون انجام تمرینات ورزشی طاقت فرسا و تبعیت از یک رژیم غذایی سخت، کمی وسوسه برانگیز است. این تبلیغات، انگیزه بیماران برای کاهش وزن را بالا برده و بر روحیه، اعتماد به نفس و حس خوشبختی آن ها تاثیر می گذارند. بنابراین شاید بتوان یکی از تاثیرات مثبت محصولات لاغری را ایجاد انگیزه و بعد روانی آن ها دانست. حتی اگر این قرص ها با کاهش وزن غیر قابل توجهی همراه باشند، باز هم انگیزه ای برای تداوم در این مسیر هستند.

این تبلیغات ادعا می کنند تنها با قرار دادن یک قرص لاغری داخل ناف می توان وزن قابل توجهی را از دست داد. علاوه بر این، قرص های لاغری به عنوان روشی ساده و سریع برای کاهش وزن معرفی می شوند. همچنین برای استفاده از آن ها به دانش و مهارت خاصی نیاز نیست. علاوه بر این، برای استفاده از آن ها به صرف زمان و هزینه زیادی در مقایسه با روش هایی چون رژیم غذایی، رفتن به باشگاه و انجام جراحی های چاقی نیاز ندارید. این قرص ها به راحتی قابل استفاده و قابل حمل هستند. بنابراین در هر مکان و زمانی قادر به استفاده از آن ها خواهید بود. مزیت دیگر این قرص ها، پنهان بودن آن ها است. بنابراین دیگر نگران انتقاد اطرافیان به هنگام استفاده از یک روش لاغری نخواهید بود.

علیرغم آنچه گفته شد، به نظر می رسد استفاده از یک قرص لاغری داخل ناف نیاز به اطلاعات کافی و دریافت مشاوره پزشکی دارد. انتخاب بهترین روش لاغری با توجه به شرایط بیماری و وضعیت سلامت عمومی بدن شما بر عهده متخصص تغذیه یا جراح چاقی است. استفاده از قرص های داخل ناف به تنهایی و بدون ترک عادات بد غذایی گذشته تاثیر چندانی در کاهش وزن شما نخواهد داشت. بنابراین باید انگیزه و اراده کافی در ترک عادات غذایی بد گذشته خود را نیز داشته باشید.

در نهایت می توان گفت بدون مطالعه نتایج به دست آمده از تحقیقات علمی نمی توان ادعا کرد که این روش بدون عارضه و ایمن است. این محصول فاقد گارانتی، مجوز و ضمانت کیفیت ساخت است. بنابراین به هیچ وجه نمی توانید از اصالت، ایمنی بودن و کارایی این محصول اطمینان حاصل کنید و راهی برای شناخت محصول اصل از فیک نیز وجود ندارد. حتی اگر ادعای عرضه کنندگان قرص لاغری داخل ناف درباره کاهش وزن صحیح باشد، باز هم اثر آن موقت بوده، تنها با کاهش آب بدن همراه است و هیچ گونه چربی سوزی رخ نخواهد داد. در نتیجه بعد از قطع مصرف، وزن کاهش یافته باز خواهد گشت و پایدار نخواهد بود.

فواید قرص لاغری داخل ناف

قرص لاغری ناف چند درصد باعث کاهش وزن می شود؟

آنچه تصور می شود این است که با قرار دادن قرص لاغری داخل ناف ، مواد موجود در قرص جذب بدن شده و کاهش وزن رخ می دهد. از نظر فیزیولوژیک، ناف تنها یک اسکار به جا مانده از محل قطع بند ناف نوزاد بعد از تولد است. بنابراین ناف مسیر مشخصی به جریان خون ندارد و نمی تواند با جذب مواد خارجی بر سیستم متابولیسم بدن تاثیر بگذارد یا باعث سوزاندن چربی در بدن شود. در نتیجه می توان گفت از نظر فیزیولوژیکی این ادعا که قرار دادن قرص در ناف می تواند منجر به لاغری شود اساسا اشتباه است. هرچند اغلب عرضه کنندگان این قرص ها ادعا می کنند قرص داخل ناف می تواند به افزایش گردش خون، سم زدایی و کاهش اشتها کمک کند و در نتیجه کاهش وزن رخ می دهد.

قرص ناف برای لاغری از چه موادی درست شده است؟

تولید کنندگان قرص لاغری داخل ناف ادعا می کنند این محصول کاملا گیاهی است. در این قرص ها از ترکیب گیاهان دارویی مختلف با خاصیت افزایش سوخت و ساز بدن استفاده شده است. آویشن، زعفران، زنجبیل، زردچوبه، گل گاو زبان و آلوئه ورا از جمله گیاهانی هستند که در این قرص ها به کار می روند. هرچند این ترکیبات نامعلوم می توانند عوارض و آسیب های جسمی و روحی بسیاری را به همراه داشته باشند.

  • زنجبیل یکی از ترکیبات موجود در قرص داخل ناف است که خاصیت ضد التهابی، ضد اسپاسم، ضد تهوع، ضد قارچ و گرم کنندگی دارد. مصرف زنجبیل می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و با تقویت احساس سیری میزان مصرف غذا و اشتها را کنترل کند.
  • از دیگر ترکیبات گیاهی موجود در قرص لاغری ناف می توان به زردچوبه اشاره کرد. این ادویه ضد سرطان، ضد التهاب، ضد اکسیدان و کاهنده قند و کلسترول است و جریان خون را بهبود می بخشد.
  • مصرف آویشن می تواند به افزایش ترشحات روده و سم زدایی بدن کمک کند. آویشن ضد تب، ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ است.
  • زعفران نیز با افزایش سطح سروتونین در مغز و افزایش متابولیسم بدن به کنترل اشتها کمک می کند. این گیاه ضد انعقاد، ضد افسردگی، ضد اضطراب، ضد اسپاسم و ضد نفخ است.
  • آلوئه ورا از دیگر ترکیبات گیاهی موجود در قرص لاغری داخل ناف است که به ترمیم بافت های آسیب دیده و زخم ها کمک می کند. از دیگر خواص آن که منجر به لاغری می شوند می توان به کاهش قند و کلسترول خون و درمان دیابت اشاره کرد.
  • از اثرات گیاه گل گاو زبان می توان به تسکین درد و التهاب در روده، درمان سندرم روده تحریک پذیر، کاهش نفخ و بهبود عملکرد گوارش اشاره کرد. در نتیجه در قرص های لاغری اغلب از این گیاه به عنوان ضد التهاب، ضد نفخ، ضد اسهال و ضد عفونت استفاده می شود.

قرص ناف برای لاغری از چه موادی درست شده است

قرص ناف برای لاغری شکم موثر است؟

قبل از آنکه به تاثیر قرص لاغری ناف بر درمان چاقی بپردازیم بهتر است مکانیسم اصلی کاهش وزن را بررسی کنیم. مکانیسم های اصلی کاهش وزن در بدن که منجر به درمان چاقی می شوند عبارتند از:

  • کاهش کالری دریافتی بدن
  • افزایش میزان مصرف انرژی بدن از طریق افزایش فعالیت بدنی
  • بهبود متابولیسم و میزان سوخت و ساز بدن
  • سوزاندن چربی و قند در بدن

این مکانیسم ها در سطح سلولی رخ می دهند. تغییر در سبک زندگی، رعایت رژیم غذایی، انجام ورزش، درمان دارویی و انجام جراحی های لاغری از جمله مواردی هستند که به بدن در انجام این مکانیسم ها کمک می کنند. تا به حال هیچ مطالعه علمی ثابت نکرده است که قرص لاغری ناف می تواند مکانیسم های کاهش وزن را تحت تاثیر قرار دهد.

نحوه استفاده از قرص لاغری داخل ناف

اگر در هر حال مایل به استفاده از قرص لاغری داخل ناف هستید، لازم است ابتدا پوست اطراف ناف را تمیز کنید. سپس آن را به طور کامل خشک نمایید تا احتمال عفونت کاهش یابد. قرص را به کمک چسب روی ناف قرار داده و بچسبانید. می توانید ابعاد چسب را متناسب با بدن خود برش بزنید. ۱۰ تا ۲۰ ثانیه چسب را فشار دهید تا به خوبی بچسبد. طبق دستور، قرص را بعد از مدت زمان مشخصی جدا کرده و با قرص دیگری جایگزین کنید. به منظور جلوگیری از ایجاد حساسیت پوستی، خارش و عفونت، بعد از هر بار استفاده، پوست خود را شسته و خشک کنید.

نحوه استفاده از قرص لاغری داخل ناف

قیمت قرص لاغری ناف چقدر است؟

قرص لاغری داخل ناف توسط برندهای مختلفی تولید می شود. بنابراین قیمت این محصول بسته به برند تولید کننده، تعداد، کیفیت و محل فروش متفاوت است. این قرص ها اغلب در بسته های ۱۰ تایی عرضه می شوند. قرص های لاغری داخل ناف را می توانید از داروخانه های معتبر، فروشگاه های زنجیره ای، آنلاین شاپ ها و نمایندگی های رسمی این محصولات خریداری کنید. بهتر است قبل از خرید این محصولات با دکتر داروساز یا پزشک خود مشورت نمایید.

سخن پایانی

مسیر کاهش وزن اغلب طولانی است و به صبوری نیاز دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد گول تبلیغات را می خورند و به راه های میانبر از جمله مصرف قرص لاغری داخل ناف روی می آورند. هرچند قرص لاغری ناف تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را ندارد، اما توسط بسیاری از افراد خریداری شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این افراد اغلب با تصور اینکه قرص ناف لاغری فاقد مواد شیمیایی و دارای ترکیبات کاملا گیاهی است، از آن استفاده می کنند. این افراد تصور می کنند راهکار ساده و ارزان قیمتی برای افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو پیدا کرده اند. هرچند اغلب از عوارض ناخوشایند آن مانند مشکلات پوستی غافل هستند. پزشکان به جای استفاده از قرص های لاغری بیماران را به انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی برای دستیابی به تناسب اندام تشویق می کنند.

۳.۹/۵ - (۱۵ امتیاز)
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *