دکتر فربد امامی یگانه » مقالات اسلیو » ۵ مورد مهم از اقدامات قبل از عمل اسلیو معده| شامل آزمایش های قبل عمل
اقدامات قبل از عمل اسلیو معده

۵ مورد مهم از اقدامات قبل از عمل اسلیو معده| شامل آزمایش های قبل عمل

اقدامات قبل از عمل اسلیو معده و انجام صحیح ان ها بسیار مهم است. قرار است این اقدامات و بررسی ها ریسک عوارض جراحی را برای شما کم کند. جراحی های چاقی و متابولیک مانند اسلیو معده عمل های بسیار مهم و زندگی بخش است. امّا بدون بررسی های دقیق و بصورت دستپاچه نباید این جراحی های مهم را انجام داد.

از نظر ما اقدامات قبل از عمل اسلیو معده و آزمایش های قبل از عمل بسیار مهم است. انجام صحیح و دقیق این آزمایشات و اقدامات قرار است اطلاعات دقیق از بدن شما به جراح بدهد. بنابر این این بررسی ها باید حتماً در مراکز معتبری انجام شود تا جراح چاقی شما بتواند بر روی پاسخ این آزمایش ها استناد کند.

امّا در اینفوگرافیک پایین مراحل آماده شدن شما برای عمل جراحی اسلیو معده از ابتدا تا روز عمل بصورت خلاصه آورده شده است.

اینفوگرافیک مراحل قبل از عمل جراحی چاقی
اینفوگرافیک مراحل قبل از عمل جراحی چاقی

اهمیت انجام دقیق اقدامات قبل از عمل:

 اهمیت اقدامات قبل از عمل اسلیو معده کمتر از خود عمل جراحی نیست. جراحی های چاقی و متابولیک مانند اسلیو معده یکی از استاندارد ترین روش های درمان چاقی و بیماری هایی است که می تواند در اثر چاقی ایجاد شود. اما متاسفانه گاهی دیده می شود که در مراکزی بدون انجام بررسی های کامل بر روی بدن فرد بصورت کاملاً عجله ای و دستپاچه نوبت عمل داده می شود.

توصیه ما همواره این است که آزمایشات قبل از عمل اسلیو معده و سایر انواع جراحی های چاقی بصورت کامل و در مرکز معبر انجام شود. به این دلیل که انجام این اقدامات و آزمایش ها اطلاعات دقیق از بدن شما در اختیار جراحتان میکذارد.

تصور کنیم که قرا است به سفر برویم آیا بدون بررسی های لازم از ماشین خود دل به جاده میزنیم؟ بدن اسنان هم مانند ماشینی است که باید بررسی های لازم قبل از عمل جراحی بصورت کافی و کامل بر روی آن انجام شود. بناا بر این انجام این آزمایش ها و بررسی ها همگی قرار است ایمنی شما را بالا ببرد تا ریسک عوارض جراحی کم و کمتر شود.

 

آزمایشات لازم قبل از عمل اسلیو معده
آزمایشات لازم قبل از عمل اسلیو معده

۱-آزمایشاهای قبل از عمل اسلیو معده:

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از عمل اسلیو معده می توان به انجام آزمایشات مورد نیاز اشاره کرد. آزمایشاتی که از طریق برسی های خونی انجام می شود میتواند اطلاعات زیادی در مورد وضعیت بدنی شما به جراحتان بدهد.

ازمایش های قبل از عمل اسلیو معده قرار است وضعیت اندام های حیاتی شما را بصورت کامل برری کند. مثلاً با ازمایش های خونی می توان وضعیت کبد، کلیه، وضعیت انعقادی بدن و بند امدن خون، وضعیت قند و چربی های خون و تیروئید را بصورت کامل بررسی کرد.

انجام ازمایشات قبل از عمل اسلیو معده نه تنها برای خود عمل بلکه برای بیهوشی ایمن شما هم بسیار مهم و مفید است. برای مثال اگر کسی کم کاری تیروئید داشته باشد قطعاً می تواند عمل جراحی اسلیو معده را انجام دهد امّا پیش از جراحی باید وضعیت کم کاری تیروئید توسط فوق تخصص غدد تنظیم شود تا بیهوشی ایمن تر باشد. 

در ادامه لیست آزمایشات قبل از عمل اسلیو را قرار داده ایم.

لیست آزمایش های قبل از عمل اسلیو معده:

در این جدول لیست آزمایش های ضروری قبل از عمل اسلیو معده برای شما گذاشته شده است. اما نکته ای که ای در اقدامات قبل از عمل اسلیو معده مهم است این است که ممکن است بسته به شرایط بدنی شما جراح تصمیم بگیرد ازمایشات بیشتری انجام دهد و این مورد در ویزیت های قبل از عمل جراحی و مشاوره مشخص خواهد شد.

جدول آزمایشات قبل از عمل اسلیو معده

دسته بندی آزمایشلیست آزمایش هاکاربرد آزمایش
تست خونی و انعقادیCBC-Pt-Ptt-INR-BT-CTبررسی وضعیت کم خونی و آزمایشات انعقادی
آزمایش کورتیزول خونCortisol(8Am)بررسی کورتون داخلی بدن و وجود یا عدم سندروم کوشینگ
آزمایش کبدیAst-Alt-Alkp-Bil(T,D)بررسی وضعیت آنزیم های کبدی و تاثیر کبد چرب
بررسی های های تذیه ایAlbumin-Total Protبررسی وضعیت تغذیه ای بیمار و پروتئین های خون
آزمایش کلیهBun -Crبررسی وضعیت کارکرد کلیه بیمار
قند خون ناشتا و سه ماههFbs-HbA1cبررسی وضعیت قند ناشتای خون بیمار و وضعیت قند سه ماهه خون
گاز خون شریانیVBGبررسی وضعیت گاز های خون فرد برای بررسی کارکرد صحیح ریه بیمار
آزمایش تیروئیدTSH- Free T3- FreeT4بررسی وضعیت تیروئید فرد از نظر کارکرد.
آزمایش آهن خونFe-Transferin- Ferritinبررسی وضعیت ذخایر آهن بدن فرد
تست بارداریβHcgبررسی عدم بار داربودن بیمار قبل از عمل جراحی در خانم ها
آزمایش های ویروسی HCV(Ab)-HIV(Ab) HBS(Ab)-در صورت رضایت بیمار برای بررسی وضعیت ویروس های بدن
در این جدول لیست آزمایش های لازم قبل از عمل اسلیو معده بصورت کامل آورده شده است

     

    همچنین ممکن است در صورت نیاز انجام تست های دیگری نیز درخواست شود که عبارتند از:

    • تصویر برداری اشعه ایکس از قفسه سینه
    • الکتروکاردیوگرام(نوار قلب)
    • انجام تست عملکرد ریوی
    • اکوکاردیوگرافی
    • ارزیابی قلب و عروق(مشاوره قلب)
    • ارزیابی و مشاوره روانپزشکی
    • بررسی و تست تنفس ریه
    • در نهایت بررسی وضعیت خواب.     

    سایر مشاوره ها از جمله مشاوره غدد در صورت نیاز درخواست می شوند.

    امکان انجام تمام مشاوره ها و بررسی ها و آزمایشات بصورت یک روزه در تیم فوق تخصصی دکتر فربد امامی یگانه وجود دارد

    تیم فوق تخصصی جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته دکتر امامی

    هدف از انجام آزمایشات قبل از عمل اسلیو معده چیست؟

    همان طور که اشاره شد، انجام آزمایش و مشاوره از جمله اقدامات قبل از عمل اسلیو معده هستند.

    انجام این اقدامات برای یک عمل لاپاراسکوپی موفق بسیار مهم است.

    ارزیابی وضعیت سلامت بیمار قبل از انجام عمل بسیار ضروری است و می تواند به شدت بر نتیجه عمل تأثیر بگذارد.

    بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به عوارض اسلیو معده بعد از عمل جراحی، انجام آزمایشات قبل از عمل و بررسی احتمال وقوع آن ها قبل از عمل است.

    به طور مثال باید عملکرد تیروئید قبل از عمل بررسی شود. کم کاری تیروئید و عمل اسلیو معده در یک مقاله بصورت کامل بررسی شده است.

    همچنین اگر آزمایشات، ابتلای شما به دیابت را نشان دهند، باید برای درمان و کنترل دیابت خود قبل از عمل اقدام کنید.

    همچنین سلامت قلب نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

    انجام هر گونه جراحی می تواند میزان استرس و ابتلا به بیماری های قلبی را به شدت بالا ببرد.

    در نتیجه ابتلا به بیماری های قلبی قبل از عمل می تواند به شدت بر نتیجه عمل اسلیو معده تأثیر بگذارد.

    این آزمایشات، مشکلات احتمالی شما را به طور کامل بررسی می کنند.

    به کمک این آزمایش ها می توان مشکلات احتمالی زیر را ارزیابی کرد:

    • اختلال در نحوه عملکرد کبد
    • مشکلات و اختلالات تنفسی
    • وجود هرگونه مایع اضافی در بافت ها
    • وجود مواد معدنی ناهنجار در مایعات بدن
    • سطح غیر نرمال چربی خون
    اندوسکوپی قبل از عمل اسلیو معده
    اندوسکوپی از اقدامات قبل از عمل اسلیو معده است

    ۲-اندوسکوپی قبل از عمل اسلیو معده:

    اندوسکوپی قبل از عمل اسلیو معده حتماً  لازم نیست. امّا از نظر ما یکی از مواردی که در اقدامات قبل از عمل اسلیو معده لازم است انجام شود همین اندوسکوپی دستگاه گوارش است. این اندوسکوپی می تواند اطلاعات زیادی از معده شما که قرار است عمل جراحی روز آن انجام شود به جراح شما بدهد. ممکن است حین انجام اندوسکوپی بررسی از نظر میکروب معده (H-pilory) هم انجام شود. این بررسی به دو صورت انجام می شود ممکن است در برگه اندوسکوپی شما یک لوله آزمایش چسبانده شده باشد یا یک کیت که قرصی گرد وسط آن داشته باشد. اگر مایع داخل این لوله یا قرص داخل کیت به رنگ قرمز درآمد یعنی شما مبتلا به میکروب معده هستتید.

    مورد دیگری که در اندوسکوپی مشخص می شود ریفلاکس اسید به مری است.

    اندوسکوپی در تیم دکتر فربد امامی یگانه توسط فوق تخصص های برتر داخلی گوارش با نیمه بیهوشی و بدون هیچ گونه احساس درد انجام می شود و عزیزان هیچ گونه ناراحتی تاکنون از انجام اندوسکوپی نداشته اند.

    اقدامی دیگر که در بررسی اندوسکوپی قبل از عمل اسلیو انجام می شود نمونه برداری پاتولوژی است که هم میتواند میکروب معده را نشان دهد و هم وضعیت سلول های معده شما را قبل از عمل مشخص کند.

    اما به یک سوال مهم پاسخ دهیم.

    درمان میکروب معده قبل از عمل اسلیو معده
    درمان میکروب معده قبل از عمل اسلیو معده همیشه لازم نیست

    آیا میکروب معده قبل از عمل اسلیو معده باید درمان شود؟

    باید گفت خیر میکروب معده یا همان هلیکوباکتر در معده بسیاری از افراد وجود دارد امًا همیششه نیاز به درمان دارویی نیست. گاهی در اقداماتی که قبل از عمل اسلیو معده انجام می شود جراح چاقی لازم می بیند که این میکروب را ریشه کن کند. خبر خوب اینجاست که این میکروب ظرف مدت ۲ الی سه فته قابل درمان و ریشه کنی است.

    فواید دیگر انجام دادن اندوسکوپی قبل از عمل اسلیو معده:

    در بررسی اندوسوپی شرایط مری و معده و دوازدهه شما بصورت کامل مشخص می شود. البته نکته مهم این است که وقتی اقدامات قبل از عمل اسلیو معده و آمادگی های لازم را انجام میدهید، تفسیر پاسخ اندوسکوپی و سایر موارد را بر عهده جراحتان بگذارید تا پاسخ دقیق و علمی به شما بدهد.

    برای مثال ممکن است است یکی از پرسنل به شما بگوید شما زخم دارید و شما مظظطرب شوید که نکند نتوانید عمل جراحی را انجام دهید. امّا آنچه که زخم گفته شده است در حقیقت یک قرمزی یا خراش کوچک باشد. بنابر این شما تنها پاسخ اندوسکوپی را در اختیار جراحتان بگذارید تا برای شما بررسی کند.

    آیا با وجود زخم و التهاب معده می توان عمل اسلیو انجام داد؟

    اگر در اقدامات قبل از عمل زخم در اندوسکوپی شما نشان داده شد نگران نباشید اکثر آنچه به عنوان زخم و التهاب گفته شده در مدت چند هفته بصورت کامل قابل درمان است. پس بدون آنکه نگران شوید پاسخ اندوسکوپی و پاتولوژی خود را به جراح چاقی خود نشان دهید.

    همانطور که اشاره شد اندوسکوپی میتواند ریفلاکس اسید به داخل مری را نشان دهد. اما یک سوال مهم وجود دارد که در ادامه به آن پاسخ میدهیم.

    آیا با وجود ریفلاکس اسلید میتوان عمل اسلیو معده انجام داد؟

    آنچه که همیشه در این زمینه مهم تر است وجود علایم بالینی است. اگر شما علایم بالینی ریفلاکس دارید و مداوم است نباید عمل اسلیو معده برای شما انجام شود. در اندوسکوپی قبل از عمل اسلیو معده گزارش های مختلفی ممکن است از وضعیت ریفلاکس در شما داده شود. گزارش ریفلاکس بر اساس میزانی شواهد ریفلاکسی که از قبل در اندوسکوپی داشته اید داده میشود. در حقیقت یک درجه بندی A-B_C وجود دارد اگر شما شواهد ریفلاکس واضح ندارید و در اندوکوسکوپی ریفلاکس مرحله اول Grade A گزارش شود شما می توانید عمل اسلیو معده را انجام دهید.

    اگر ریفلاکس شما درجه بالاتری مثلا B یا C در اندوسکوپی گزارش شود، خبر خوب اینکه باز هم می توانید جراحی چاقی و متابولیک را انجام دهید ولی احتمالاً جراح شما تصمیم به انجام بای پس کلاسیک معده بگیرد. زیرا این عمل از استاندارد ترین روش های جراحی چاقی و متابولیک است که هم چاقی و بیماری های همراه را درمان میکند و هم ریفلاکس شما را.

    توصیه میکنیم اگر جراح چاقی شما بر اساس پاسخ اندوسکوپی تصمیم گرفت عمل شما را از اسلیو به بای پس تغییر دهد نترسید و مقاومت نکنید و اجازه دهید این کار انجام شود.

    اگر کسی ریفلاکس واضح داشته باشد و برای او عمل اسلیو معده انجام شود، ممکن است ریفلاکس بد تر شود زیرا دهانه ورودی معده در این افراد شل است و چنانچه عمل اسلیو انجام شود، محتویات معده که حجم کوچکتری دارد به داخل مری برگشته و ریفلاکس شدید تر خواهد شد.

     

    ۳-ارزیابی وضعیت خواب قبل از عمل اسلیو معده:

    از جمله اقدامات قبل از عمل اسلیو معده، ارزیابی وضعیت خواب بیمار است.

    بدین ترتیب می توان احتمال ابتلا به بیماری آپنه انسدادی و توقف غیر طبیعی تنفس در خواب را مورد بررسی قرار داد.

    آپنه انسدادی معمولاً منجر به توقف ناگهانی تنفس در خواب و بروز مرگ ناگهانی می شود.

    بعد از انجام جراحی اسلیو معده جراح برای درمان این مشکل داروهایی را تجویز خواهد کرد که توقف تنفس و رفلاکس را به شدت کاهش می دهد.

    ۴-اهمیت ارزیابی روانی قبل از عمل اسلیو معده

    از دیگر اقدامات قبل از عمل اسلیو معده ارزیابی روانی است که معمولاً توسط شرکت های بیمه انجام می شود.

    این ارزیابی می تواند میزان تعهد و توانایی بیمار برای پیروی از برنامه بهبودی بعد از عمل را تعیین کند.

    همچنین این ارزیابی ها بر درک و آگاهی بیمار از خطرات و عوارض مرتبط با جراحی چاقی متمرکز است.

    ۵-ارزیابی و مشاوره های قبل از انجام اسلیو معده

    مشکلات پزشکی از جمله مشکلات قلبی و ریوی می توانند خطر و عوارض این جراحی را به مراتب بالا ببرند.

    مشاوره های قبل از اسلیو معده
    مشاوره های قبل از اسلیو معده را جدی بگیریم

    از طرف دیگر اگر بر اساس ارزیابی های انجام شده علت بروز این بیماری ها، چاقی تشخیص داده شود، انجام عمل جراحی به عنوان تنها راه درمان بیمار معرفی می گردد.

    اقدامات قبل از عمل اسلیو معده چقدر به طول می انجامد؟

    انجام اقدامات قبل از عمل اسلیو معده حدود ۲ الی ۳ روز زمان نیاز دارد.

    پس از ویزیت اولیه و دریافت مشاوره، بیمار با اطلاعات بیشتری، رژیم غذایی و فعالیت ورزشی خود را آغاز خواهد کرد.

    این مدت زمان برای اطمینان از موفقیت بعد از عمل مورد نیاز است.

    پس از تأیید بیمار برای انجام این عمل و گرفتن تصمیم قطعی او، برای دریافت تأییدیه از سازمان بیمه اقدام می شود.

    بیمار بعد از دریافت تأییدیه از بیمه، تنها ۱ هفته زمان دارد تا برنامه ریزی های لازم را انجام داده و اقدامات ضروری را عملی کند.

    اقدامات قبل از عمل اسلیو معده | یک ماه قبل از عمل

    از جمله اقدامات قبل از عمل اسلیو معده می توان به قطع تمام داروهای هورمونی از جمله داروهای پیشگیری از بارداری اشاره نمود.

    این کار باید حدود ۳ الی ۴ هفته قبل از عمل زیر نظر پزشک انجام شود.

    زیرا این داروها خطر لخته شدن خون و آمبولی ریه را به شدت افزایش می دهند.

    سیگار کشیدن و مصرف هرگونه دخانیات نیز باید ۴-۶ هفته قبل از انجام این عمل جراحی متوقف شود.

    مصرف دخانیات رگ های خونی را مسدود کرده و جریان خون به محل جراحی را محدود می کند.

    در نتیجه مدت زمان بهبودی در افراد سیگاری به شدت بالا می رود.

    نکروز بافت ها و نشتی از معده نیز از دیگر مشکلاتی است که به دنبال مصرف سیگار رخ می دهد.

    سیگار کشیدن می تواند احتمال بروز مشکلات قلبی، عوارض بیهوشی، عفونت، زخم معده و غیره را نیز افزایش دهد.

    مصرف تمام نوشیدنی های حاوی کافئین و الکل نیز باید قبل از انجام جراحی به طور کامل متوقف شود.

    همه بیماران قبل از عمل اسلیو معده باید از یک روتین ورزشی، زیر نظر پزشک پیروی کنند.

    بیمارانی که به مشکلات قلبی و مفصلی مبتلا هستند می توانند به جای ورزش، روزانه نیم ساعت پیاده روی کنند.

    شنا نیز می تواند انتخاب مناسبی برای این افراد باشد.

    اقدامات قبل از عمل اسلیو معده | ۱۴ روز قبل از عمل

    از جمله اقدامات قبل از عمل اسلیو معده، مصرف داروهایی است که توسط جراح تجویز می شود.

    به طور مثال در صورتی که بیمار به رفلاکس یا سوزش سر دل مبتلا باشد، جراح مصرف روزانه ۲۰ میلی گرم داروی ضد اسید امپرازول را از دو هفته قبل از عمل تجویز می کند.

    این دارو به کاهش التهاب، تورم ناشی از عمل، رفلاکس و تهوع کمک می کند.

    اقدامات قبل از عمل اسلیو معده | ۷ روز قبل از عمل

    از دیگر اقدامات قبل از عمل اسلیو معده، مشورت با جراح درباره مصرف داروهای قبلی است.

    NSAID ها از جمله آسپرین، ادویل، ایبوپروفن، نوپرین، داروهای ضد التهاب آرتریت و غیره باید با مشورت پزشک مورد استفاده قرار گیرند.

    مصرف آسپرین در صورت وجود مشکلات قلبی را می توان ۷ روز بعد از عمل از سر گرفت، اما قبل از عمل باید قطع شود.

    از داروهای ملوکسیکام، تیلنول و سلبرکس می توانید به عنوان مسکن استفاده کنید.

    اقدامات قبل از عمل اسلیو معده | ۳ روز قبل از عمل

    از دیگر اقدامات قبل از عمل اسلیو معده می توان به رعایت رژیم غذایی مایع اشاره کرد.

    این رژیم باید درست سه روز قبل از عمل آغاز شود.

    در این زمان مصرف ویتامین ها باید متوقف شود، زیرا مصرف ویتامین ها و مکمل ها با معده خالی می تواند باعث بروز حالت تهوع شود.

    البته طول این رژیم با توجه به bmi بیمار می تواند به ۵ یا ۷ روز نیز افزایش یابد.

    در این رژیم از ماست، شیرین کننده های طبیعی چون استویا، شیک پروتئین، شیر کم چرب، انواع سوپ و آبگوشت بدون چربی، دمنوش میوه، چای میوه بدون قند، آب نارگیل و غیره می توان استفاده کرد.

    مصرف آدامس نیز باید متوقف شود، زیرا می تواند ترشح اسید معده را افزایش دهد.

    هدف از این رژیم غذایی، پاکسازی معده و روده بیمار قبل از عمل است. همچنین این کار به کاهش ورم معده بعد از عمل و کاهش تولید اسید معده نیز کمک می کند.

    اقدامات قبل از عمل اسلیو معده | روز جراحی

    از دیگر اقدامات قبل از عمل اسلیو معده، خودداری از مصرف مایعات برای حداقل ۸ ساعت قبل از عمل است.

    در صورت نیاز برای مصرف داروهای دیابت، فشار خون و ضد افسردگی، زیر نظر پزشک می توانید داروهایتان را با یک فنجان کوچک آب مصرف کنید.

    قبل از عمل مسواک بزنید، دوش بگیرید، لاک ناخن هایتان را پاک کنید و جواهرات و لنز های خود را خارج کنید.

    در صورتی که برای انجام عمل مجبور به سفر هوایی یا زمینی هستید، از جوراب های واریس استفاده کنید.

    همچنین لازم است که هر ۴۵ دقیقه فعالیت کنید و پاهایتان را تکان دهید.

    در نهایت، فقط آرام باشید و استرس را از خود دور نگه دارید.

    به جراح خود اعتماد کنید و همه چیز را به او بسپارید.

    برای سرعت بخشیدن به روند قبل از عمل چه می توان کرد؟

    برای برنامه ریزی هر چه سریع تر جهت انجام اقدامات قبل از عمل اسلیو معده، به سرعت جراح خود را انتخاب کرده و با او در تماس باشید.

    خانم ها ممکن است به آزمایشاتی همچون پاپ اسمیر و اگر بالای ۴۰ سال سن دارند به انجام معاینات سینه نیاز داشته باشند(که البته اصلا اجباری نیست).

    همچنین آقایان نیز ممکن است به آزمایش آنتی ژن اختصاصی پروستات نیاز داشته باشند.

    اگر شما در شهر تهران سکونت داشته باشید و بهترین دکتر اسلیو معده در تهران را برای خود انتخاب کرده باشید دیگر نباید نگران باشید.

    پزشک شما همه موارد مورد نیاز را برای شما چک می کند.

    بهتر است قبل از مراجعه به جراح، لیستی از اقداماتی که برای کاهش وزن در گذشته انجام داده اید را تهیه کرده و در اختیار جراح خود قرار دهید.

    همچنین فهرست کاملی از داروهای مصرفی را به همراه داشته باشید.

    روز قبل عمل اسلیو معده
    روز قبل عمل اسلیو معده

    روز قبل عمل اسلیو معده چه کار هایی باید انجام داد؟

    یکی از نگرانی های فرادی که آماده عمل جراحی هستند اقداماتی است که در روز قبل عمل باید انجام دهند.

    آنچه که روز قبل از عمل اسلیو باید انجام دهید را بصورت خلاصه بیان می کنیم:

    • ابتدا استرس خود را مهار کنید ممکن است جراح شما قرص آرام بخش(مانند قرص کلر دیاز پوکساید) برای شب قبل از عمل به شما داده باشد که حتما آن را میل کنید.
    • حتما در طی روز قبل از عمل غذا های ساده میل کنید.
    • به هیچ عنوان فعالیت سنگین انجام ندهید.
    • یکی از اقدامات قبل از عمل اسلیو معده این است که شام بسیار سبک و ترجیحاً سوپ سبک حدود ساعت ۷ شب ۰میل کنید.
    • به هیچ عنوان بعد از ساعت ۱۲ شب غذا یا حتی آب میل نکنید.
    • اگر فشار خون یا کم کاری تیروئید دارید باید ۵ صبح روز عمل از خواب بیدار شوید و با میزان بسیار کم آب میل کنید(این نکته در مقاله کم کاری تیروئید و عمل اسلیو معده نیز تاکید شده است)

    یادتان باشد سوالات متداول در مورد عمل اسلیو معده را حتما قبل از عمل بخوانید.

    سخن پایانی:

    به طور کلی اقدامات قبل از عمل اسلیو معده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به طور مستقیم بر نتیجه عمل جراحی و عوارض بعد از آن تأثیر می گذارند.

    این اقدامات باید کاملاً زیر نظر جراح انجام شوند.

    انجام برخی از آزمایشات نیاز نیست و دستور انجام آن ها توسط جراح صادر می شود.

    این اقدامات و مراقبت ها حدود ۲ الی ۳ هفته قبل از عمل آغاز شده و تا یک هفته عمل ادامه دارند.

    این اقدامات شامل انجام آزمایشات، ترک سیگار، ترک کافئین، ترک الکل، رعایت رژیم غذایی، کاهش وزن، انجام ورزش و غیره می شود.

    تیم پزشکی دکتر فربد امامی یگانه ( فوق تخصص جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته) توصیه می کند تمام اقدامات قبل از عمل جراحی را به خوبی و درستی انجام دهید.

    چنانچه سوالی دارید در فرم پایین این صفحه بنویسید تا با کمال میل پاسخگوی شما عزیزان بااشیم.

    ۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)

    8 در مورد “۵ مورد مهم از اقدامات قبل از عمل اسلیو معده| شامل آزمایش های قبل عمل”

    1. سلام ببخشید من پریود هستم و دوروز دیگه عمل اسلیو دارم می خواستم ببینم پریودیم مانع عمل میشه یا نه ؟

    2. سلام من چهارشنبه عمل اسلیو. دارم ولیاز جمعه شب ال دی خوردم شب اول یکی بعد شب دوم دوتا شب سومهم دوتا امروز لکه دیدم ۳تا خوردم قط شه دوروز مونده به. عملم مشکلی پیش نمیاد

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    به بالا بروید