رژیم لاغری سریع شکم و پهلو

رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز بصورت رایگان

فهرست مطالب

افزایش وزن در نواحی شکم و پهلو از مشکلاتی است که امروزه بیشتر ایرانی‌ها با آن درگیر هستند. از طرف دیگر جملاتی  جذاب مانند “رژیم لاغری سریع شکم و پهلو” نیز بسیار شنیده می‌شوند. اما آیا به نظر شما می‌شود که سریع از دست چربی‌های اضافه این ناحیه خلاص شد؟ و سوال مهم‌تر اینکه اصلا چگونه چاقی موضعی در این نواحی ایجاد می‌شود؟ آیا روش‌های خاصی وجود دارد که از ایجاد چاقی در این نواحی جلوگیری کرد؟

پیش از این در باره سریعترین راه از بین بردن چربی شکم و پهلو صحبت کردیم.

در این مقاله، به بررسی سوالات فوق می‌پردازیم و یکبار برای همیشه شما را از چربی‌های اضافه خلاص می‌کنیم، پس همراه ما باشید.

چرا در ناحیه شکم و پهلو چربی جمع می‌شود؟

در اطراف شکم و پهلو به نسبت به سایر اندام‌ها چربی بیشتری جمع می‌شود. در واقع بدن به ذخیره چربی در این نواحی تمایل بیشتری دارد. پژوهش‌های اخیر Tauseef Ahmad Khan، دانشجوی فوق دکتری در بخش علوم تغذیه دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو، نشان می‌دهد که چربی کاذب در شکم فرد دارنده به حدی مضر است که موجب می‌شود فرد دارنده حتی به سمت مرگ سوق پیدا کند. پس، تدابیری همچون رژیم لاغری سریع شکم و پهلو می‌تواند از گزینه‌های اولیه‌ای برای مقابله با این مشکل باشد.

برای دانستن علت چاقی شکم می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

باید به یاد داشت که علاوه بر عادات غذایی ناسالم، عوامل دیگری مانند سبک زندگی فعلی و نقص فعالیت جسمانی نیز نقش مهمی در تجمع چربی موضعی اطراف پهلو و شکم دارند. در ادامه برخی از این عوامل را برای شما بازگو می‌کنیم.

استرس:

هنگام مواجهه با استرس، بدن ما هورمون کورتیزول ترشح می‌کند. این هورمون در تنظیم مقابله افراد با استرس نقش دارد. استرس مکرر می‌تواند متابولیسم را تحت تأثیر قرار دهد و در نهایت افزایش وزن را رقم بزند. همچنین، افراد ممکن است در شرایط استرسی به پرخوری عصبی دچار شوند و به خوردن مواد شیرین تمایل پیدا کنند.

علت جمع شدن چربی در شکم و پهلو ها چیست؟
علت جمع شدن چربی در شکم و پهلو ها چیست؟

هورمون‌ها:

تغییر در هورمون‌ها، به خصوص کاهش سطح استروژن‌ها (یک هورمون زنانه) که با پیری رخ می‌دهد، افزایش تراکم چربی در نواحی خاصی از بدن را منجر می‌شود. همچنین، در خانم‌ها توزیع چربی تحت تأثیر یائسگی تغییر می‌کند و به سمت شکم جلب می‌شود.

سن:

با پیشرفت سن، متابولیسم بدن کاهش می‌یابد. این موضوع باعث کاهش چربی‌سوزی و افزایش تجمع چربی در نواحی شکم و پهلو می‌شود.

ژنتیک:

ژنتیک نقش مهمی در افزایش وزن و تجمع چربی در نواحی خاص دارد. اگر چه نمی‌توان عواملی مانند سن، جنسیت و ژنتیک را تغییر داد، اما کنترل بر چربی‌های موضعی با تدابیری چون رژیم لاغری سریع شکم و پهلو و ورزش‌های منظم ممکن است میسر باشد.

باید به یاد داشت که چاقی و اضافه وزن در نواحی شکم و پهلو مشکلات روحی و روانی هر فرد دارنده این مشکل را تشدید می‌کند، پس آن را واقعا جدی بگیرید.

رژیم لاغری سریع شکم و پهلو به چه شکل است؟

رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در زمان خیلی کم یعنی حتی ۳ روز یک امر امکان پذیر است. با این حال بدون ورزش عملا این امر غیر ممکن می‌شود.

ترکیبات فلفل:

باید بدانید که در انواع فلفل مانند چیلی، هالوپینو، قرمز و غیره، ترکیباتی مانند کپسایسین یافت می‌شود. این ترکیبات می‌توانند در کاهش التهابات ناشی از چاقی موثر باشند.

هل:

به عنوان یک ادویه مفید می‌تواند به کاهش قند خون و کلسترول خون کمک کند. کاهش این دو کاهش وزن را به همراه خواهد داشت.

ماست:

ماست با ارائه مواد مغذی مانند کلسیم، به کاهش وزن و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند.

زنجبیل:

باید به یاد داشت زنجبیل می‌تواند افزایش متابولیسم و کاهش چربی‌ها را تسریع دهد. از آن در غذاها یا نوشیدنی‌های خود مانند چای عصرانه استفاده کنید.

سرکه سیب:

مصرف سرکه سیب کنترل چربی و قند خون را میسر می‌کند.

جو دو سر و جو:

جو دو سر با داشتن فیبر غنی می‌تواند احساس سیری ایجاد کند و به شما در گرفتن رژیم لاغری سریع شکم و پهلو کمک کند.

ماهی سالمون:

ماهی سالمون با امگا-۳ خود به کاهش التهابات ناشی از چاقی می‌تواند کمک ‌کند.

کلم بروکلی:

کلم بروکلی حاوی اجزاء مفیدی برای سلامتی است که در رژیم سریع شکم و پهلو اکیدا مصرف آن توصیه می‌شود.

ذرت بو داده

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید ذرت بو داده یا همان پاپ کورن با داشتن فیبرهای غنی، میان وعده‌ای مناسب برای لاغری محسوب می‌شود و می‌تواند از احساس گرسنگی جلوگیری کند.

آب:

مصرف آب به عنوان یک نوشیدنی بی‌ضرر اهمیت زیادی دارد.

آب کردن چربی شکم و پهلو ها
آب کردن چربی شکم و پهلو ها

ورزش در رژیم لاغری سریع شکم و پهلو

ورزش منظم یکی از بهترین راه‌ حل‌ها برای افزایش سلامت روحی و فیزیکی و افزایش طول عمر و پیشگیری از بیماریهاست. انجام ورزش برای لاغری پهلوها و شکم صرفاً به ورزش‌های شکمی محدود نمی‌شود. در واقع با ورزش کردن لاغری در نواحی مختلف بدن اتفاق می‌افتد و این موضوع در ناحیه شکم و پهلو بیشتر دیده می‌شود. باید این نکته را به یاد داشت که ورزش‌های قدرتی و هوازی بیشترین تاثیر را در چربی‌سوزی بدن دارند، به ویژه در نواحی شکم و پهلو و حتی چربی‌های احشایی. به عبارت دیگر، این ورزش‌ها تأثیر مستقیمی بر رژیم لاغری سریع شکم و پهلو دارند.

برای افرادی که عمل اسلیو معده شده اند درباره ورزش بعد از اسلیو معده یک مقاله جدا نوشته ایم.

رژیم لاغری سریع شکم و پهلو برای کارمندان

 قطعا اگر خودتان یا اعضای خانواده‌تان کارمندان باشند، می‌دانید که به دلیل شرایط ویژه‌ای که آن‌ها دارند و معمولاً از ساعت هفت صبح تا دو بعد از ظهر سر کار هستند، با چالش‌های مختلفی در راستای کاهش وزن مواجه می‌شوند. اگر شخص وظیفه تهیه غذا را بر عهده خود داشته باشد، این چالش‌ها تازه بیشتر هم خواهند شد. اما چرا؟ چون ممکن است فرصت کافی برای پخت و آماده‌سازی غذاهای مخصوص رژیم لاغری سریع شکم و پهلو را نداشته باشد. بنابراین، تنظیم رژیم لاغری با توجه به شرایط ویژه یک کارمند اهمیت ویژه‌ای دارد.

یکی از چالش‌ها در رژیم لاغری سریع شکم و پهلو برای کارمندان، عدم مصرف صبحانه است. برای حل این مشکل کافیست که کمی زودتر از خواب بیدار شوید و صبحانه را آماده کنید. به یاد داشته باشید که مصرف صبحانه هنگام رانندگی یا در مسیر رفتن به محل کار اصلا توصیه نمی‌شود.

سخن آخر

به پایان مقاله رسدیم، ما در این مقاله سعی کردیم که با شما درباره علل جمع شدن چربی در شکم و پهلو حرف بزنیم و بعد هم درباره چگونگی رفع این مشکل بگوییم. در آخر هم نکاتی درباره زندگی کارمندی و انجام رژیم لاغر سریع شکم و پهلو گفتیم. حال با وجود این تعارف، این مقاله برای شما مفید بود؟

هر تجربه یا سوالی دارید در فرم پایین این صفحه از ما بپرسید.

۳/۵ - (۲ امتیاز)
دکتر فربد امامی یگانه

دکتر فربد امامی یگانه

فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی - انجام انواع عمل های لاپاراسکوپی پیشرفته شامل اسلیو معده و انواع بایپس معده.
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *