عمل اسلیو یا رژیم

عمل اسلیو یا رژیم؟

قبل از آنکه برنده بازی “ عمل اسلیو یا رژیم غذایی” را بیابیم، بهتر است عوارض چاقی را بررسی کنیم. افزایش وزن، نحوه عملکرد استخوان‌ها، مغز و سایر ارگان‌های بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چاقی مفرط می‌تواند سال‌های بسیاری از زندگی شما را از بین ببرد. همچنین اگر به روشی برای درمان آن متعهد نشوید، مشکلات مزمن سلامتی همچون دیابت نوع دو را نیز به همراه خواهد داشت.

خطر ابتلا به دیابت نوع دو در چاقی‌های شکمی بیشتر است. هر کیلوگرم وزنی که از دست می‌دهید، ۱۶ درصد احتمال ابتلا به دیابت را کمتر می­کند. همچنین ۴۰ درصد از بیمارانی که مشکل تنفسی دارند، چاق هستند. آپنه انسدادی خواب و آسم از مهم­ترین مشکلات تنفسی در افراد مبتلا به چاقی مفرط هستند. سکته مغزی از دیگر مشکلاتی است که به دلیل افزایش کلسترول بد و کاهش کلسترول خوب خون به دنبال چاقی رخ می‌دهد.

وقت آن رسیده تا بین عمل اسلیو یا رژیم غذایی، بهترین روش را برای درمان خود انتخاب کنید. آیا مدت زیادی است که با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنید؟ آیا برای کاهش وزن تلاش‌های بسیاری کرده‌اید و به موفقیت کمی دست یافته‌اید؟ می‌توانید بین رژیم غذایی و جراحی چاقی، یکی را انتخاب کنید. کدام رویکرد برای مقابله با چاقی بهتر است؟ آیا قیاس جراحی‌های چاقی با رژیم غذایی، عادلانه است؟

علم پزشکی مشخص کرده که عمل اسلیو یا رژیم در همه افراد، یکسان عمل نمی‌کند. همه بیماران، کاندید انجام جراحی چاقی اسلیو معده نیستند و رژیم و ورزش نیز در کاهش وزن پایدار برای همه بیماران مؤثر نیست. برای پاسخ به این پرسش که کدامیک از این دو روش به شما کمک می‌کنند و مقایسه عمل اسلیو با رژیم، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

عمل جراحی لاغری چیست؟

عمل اسلیو بهتر است یا رژیم غذایی؟

در انتخاب میان عمل اسلیو یا رژیم غذایی، بهتر است به مواردی چون درصد موفقیت، درصد رضایت بیماران، درصد بازگشت وزن و غیره توجه کنید. در جدول زیر به طور مختصر به بیان تفاوت عمل اسلیو با رژیم غذایی پرداخته شده است:

[table id=5 /]

عمل جراحی لاغری چیست؟

برای کاهش وزن سریع، عمل اسلیو یا رژیم را انتخاب کنیم؟ عمل اسلیو معده یکی از انواع جراحی کاهش وزن است که گاهی اوقات، جراحی لاغری یا جراحی چاقی نیز خوانده می‌شود. این رویکرد، درمانی مؤثر برای افرادی است که به چاقی مفرط مبتلا هستند. جراحی لاغری بر متابولیسم بدن تأثیر می‌گذارد، حجم معده را کاهش می‌دهد و اشتها را کنترل می‌کند. مجموعه این تغییرات، کاهش وزن قابل توجهی را به همراه دارد.

[elementor-template id=”13704″]

انواع عمل جراحی لاغری

اگر میان انتخاب عمل اسلیو یا رژیم غذایی مردد هستید، بهتر است ابتدا با هر دو رویکرد و اثرات آن‌ها آشنا شوید. عمل‌های جراحی لاغری انواع مختلفی دارند، اما مؤثرترین آن‌ها در روند کاهش وزن و درمان بیماری‌های همراه، اسلیو و بای پس معده هستند. هر دو روش با متد لاپاراسکوپی انجام می‌شوند و به دلیل تهاجم کم، امکان بهبودی سریع را فراهم می‌کنند. در هر دو روش، حجم معده کاهش یافته و اشتها کنترل می‌شود.

انواع جراحی لاغری

تأثیر عمل جراحی لاغری

اگر نمی‌دانید کاندید انجام عمل اسلیو یا رژیم غذایی هستید، بهتر است ابتدا اثرات عمل جراحی لاغری را بررسی کرده، سپس به مقایسه عمل اسلیو با رژیم غذایی بپردازید. هیچ کدام از جراحی‌های لاغری، مزایای پیروی از یک سبک زندگی سالم را دست کم نمی‌گیرند. این جراحی‌ها، ضمن دستیابی به وزن مناسب و حفظ آن، می‌توانند به درمان بسیاری از بیماری‌ها، بهبود خلق و خو و افزایش انرژی بیماران نیز کمک کنند.

رژیم غذایی استاندارد

رژیم غذایی استاندارد

قبل از آنکه بدانید عمل اسلیو یا رژیم غذایی برای شما بهتر است، باید با یک رژیم غذایی استاندارد آشنا شوید. رژیم غذایی استاندارد شامل آماده‌سازی غذا، کنترل محتویات، کالری شماری و متعادل‌سازی میزان مصرف غذا در طول روز است. اگر رژیم غذایی با ورزش و تمرینات مداوم همراه شود، نتیجه‌ای شگفت‌انگیز را به همراه خواهد داشت. به نظر می‌رسد رژیم غذایی، ساده‌ترین روش برای کاهش وزن باشد.

از معایب انتخاب رژیم غذایی می‌توان به پیشرفت کند آن اشاره کرد. همچنین ممکن است متابولیسم بدن شما به این رویکرد طبیعی کاهش وزن، پاسخ مثبت ندهد. در هر صورت، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، باارزش‌ترین عادتی است که هر فرد برای داشتن زندگی طولانی و رضایت‌بخش می‌تواند داشته باشد. یک رژیم غذایی استاندارد، مزایای زیر را به همراه دارد:

  • افزایش سرعت متابولیسم،
  • بهبود گردش خون،
  • بهبود عملکرد قلب و ریه،
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان، دیابت و فشارخون بالا،
  • جلوگیری از اختلالات مغزی و مشکلات روانی.
افراد کاندید برای رعایت رژیم غذایی

چه وقتی رژیم غذایی به تنهایی مؤثر است؟

در پاسخ به این پرسش که عمل اسلیو یا رژیم غذایی برای شما مناسب است، باید بگوییم که متأسفانه روش‌های طبیعی کاهش وزن برای همه بیماران کار نمی‌کنند. همچنین همه بیماران اراده کافی برای حفظ تغییرات وزن و تغییرات سبک زندگی در طولانی مدت را ندارند. در نتیجه بعد از مدتی دوباره دچار افزایش وزن می‌شوند.

حال این پرسش مطرح می‌شود که چه کسانی واجد شرایط کاهش وزن از طریق رژیم غذایی هستند؟ در افرادی که شاخص وزنی (BMI) پایین‌تر از ۳۰ دارند، رژیم و ورزش، اولویت درمانی است. در افرادی با ۳۵> BMI> 30 که بیماری همراهی ندارند نیز رژیم و ورزش در اولویت خواهد بود.

افراد کاندید برای انجام جراحی لاغری

چه زمانی شما نیاز به عمل لاغری دارید؟

چه با چاقی مفرط مواجه باشید چه نباشید، رعایت یک رژیم غذایی، حیاتی است. این تصور نادرست، ناعادلانه است که فرض کنیم رژیم غذایی به تنهایی به افراد کمک می‌کند تا چاقی را برای همیشه شکست دهند. برخی از بیماران مبتلا به چاقی مفرط به کمک بیشتری نیاز دارند و این بزرگ‌ترین مزیت انتخاب جراحی لاغری است. سه عامل اصلی زیر مشخص می‌کنند که عمل اسلیو یا رژیم غذایی برای شما مناسب است:

  • BMI
  • شرایط سلامتی مرتبط
  • تلاش‌های قبلی کاهش وزن

آیا BMI > 35 دارید؟ چه بیماری‌های همراه داشته باشید و چه نداشته باشید، واجد شرایط جراحی‌های لاغری هستید. همچنین اگر ۳۵> BMI> 30 داشته و در کاهش وزن طبیعی از طریق انجام رژیم و ورزش ناکام بوده‌اید، واجد شرایط جراحی‌های لاغری خواهید بود.

جراحی لاغری و رژیم غذایی مکمل هستند

عمل لاغری و رژیم غذایی مکمل هم هستند

فرقی نمی‌کند که عمل اسلیو یا رژیم غذایی را برای درمان اضافه وزن خود انتخاب کرده‌اید. آنچه در روند کاهش و تثبیت وزن شما اهمیت دارد، متعهد بودن به رژیم غذایی استاندارد در طول عمرتان است. انتخاب روش جراحی، به معنای رهایی از رژیم غذایی نیست. انجام مراقبت‌های بعد از جراحی‌های لاغری از جمله رژیم و ورزش، نه تنها در دوران نقاهت بلکه در سال‌ها بعد از جراحی نیز برای دستیابی به سلامت پایدار، الزامی است.

علیرغم تفاوت عمل اسلیو با رژیم غذایی، این دو روش مکمل یکدیگر هستند و می‌توانند به درمان فوری افراد مبتلا به چاقی مفرط کمک کنند. برای بررسی این موضوع که عمل اسلیو یا رژیم غذایی برای شما مناسب‌تر است در ادامه با ما همراه شوید.

عمل اسلیو یا رژیم، کدامیک برای شما مناسب است؟

عمل اسلیو یا رژیم غذایی؟ قبل از انتخاب بهترین روش، باید کارکردهای آن‌ها را به درستی درک کنید. برای آنکه بدانید به عمل اسلیو یا رژیم غذایی نیاز دارید، تنها کافی است به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:

  • آیا BMI شما بیشتر از ۳۰ است؟
  • آیا فلوشیپ چاقی، انجام جراحی را به شما پیشنهاد می‌کند؟
  • آیا قبلاً رژیم غذایی و ورزش را برای کاهش وزن امتحان کرده‌اید؟
  • آیا تلاش‌های شما برای کاهش وزن طبیعی شکست خورده است؟
  • آیا مدام دچار بازگشت وزن می‌شوید؟
  • آیا با مسائل مرتبطی مانند دیابت، فشارخون بالا و غیره دست و پنجه نرم می‌کنید؟

اگر پاسخ‌ها خیر است، به جای جراحی چاقی، ورزش و رژیم غذایی را امتحان کنید تا به وزن مناسب برسید، اما اگر پاسخ شما مثبت است، جراحی کاهش وزن برای شما مناسب خواهد بود.

رژیم غذایی و چاقی مفرط

آیا رژیم غذایی برای افرادی که چاقی مفرط دارند مناسب است؟

افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند، باید عمل اسلیو یا رژیم غذایی را انتخاب کنند؟ به طور کلی، افرادی که شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۰ دارند، به چاقی مفرط مبتلا هستند. رژیم غذایی در افرادی که ۳۰> BMI دارند، در اولویت درمان است. همچنین در بیمارانی با BMI بین ۳۰ تا ۳۵ که بیماری همراهی ندارند، باز هم رژیم و ورزش در اولویت قرار می‌گیرد.

بر اساس پرتکل‌های روز دنیا، افراد با شاخص وزنی (BMI) بالاتر از ۳۵، کاندید جراحی چاقی مانند اسلیو معده یا انواع بای پس هستند. در صورت ابتلا به دیابت، فشارخون، کبد چرب، سندرم متابولیک، تخمدان پلی‌کیستیک و درد مفاصل مانند زانو درد مرتبط با چاقی، جراحی مؤثرتر است.

همچنین اگر بیمار سابقه تلاش‌های مکرر برای کاهش وزن داشته و با شکست مواجه شده، جراحی در اولویت درمان او قرار خواهد گرفت. انتخاب نوع جراحی، نیاز به بررسی دقیق توسط فوق‌تخصص جراحی چاقی و متابولیک دارد. در ادامه به بررسی اجمالی تفاوت عمل اسلیو با رژیم غذایی می‌پردازیم.

عمل اسلیو یا رژیم غذایی

سخن آخر

عمل اسلیو یا رژیم؟ بهترین گزینه، کاهش وزن طبیعی از طریق رعایت رژیم غذایی است. با این حال، این ایده برای همه بیماران مفید نیست. برای آنکه مطمئن شوید که عمل اسلیو یا رژیم برای شما بهتر است، باید از نظر تمام معیارهای واجد شرایط بودن مورد بررسی قرار گیرید.

۹۶ درصد از افرادی که تنها بر رژیم غذایی بدون جراحی تکیه کرده‌اند، نتایج بهتر را از دست داده‌اند. جراحان چاقی از جمله دکتر فربد امامی یگانه، با بررسی کامل وضعیت سلامت و BMI، بهترین روش درمانی را برای بیمار انتخاب می‌کنند.

سوالات متداول

چرا میان عمل اسلیو یا رژیم غذایی، جراحی را انتخاب کنیم؟

در مواردی که رژیم غذایی جواب نمی‌دهد، به دلیل ابتلا به بیماری‌های همراه، زندگی سخت شده و به کاهش وزن فوری نیز دارید، جراحی مؤثرتر از رژیم غذایی است.

آیا جراحی چاقی ارزش ریسک کردن دارد؟

بله، زیرا مزایای آن بیشتر از هرگونه عارضه احتمالی است. همچنین باید خطرات چاقی مفرط مانند سرطان، نارسایی قلبی و غیره نیز در نظر گرفته شود.

۴.۸/۵ - (۱۷ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس