رژیم لاغری یک ماهه

برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان و اختصاصی برای شما

فهرست مطالب

آیا رژیم لاغری یک ماهه وجود دارد؟ بله وجود دارد، اما این پاسخ مثبت به این معنا نیست که هر رژیمی بگیرید می‌توانید یک ماهه بدون وارد شدن ایرادی در سلامتی لاغر شوید. در واقع شما با پیروی از یک برنامه مناسب یک ماهه، می‌توانید وزن خود را بهبود ببخشید، اما باید مواظب باشید که سلامتی شما در اثر رژیم‌های لاغری سریع، مورد آسیب‌ قرار نگیرد.

به یاد داشته باشید که رژیم‌های ناسالم فقط می‌توانند شما را گرسنه نگه دارند بدون اینکه ذره‌ای از وزن شما را کم کنند. علاوه بر این، هیچ رژیم لاغری یک ماهه‌ای بدون فعالیت ورزشی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. بنابراین ما در ادامه یک رژیم غذایی مطلوب همراه با ورزش‌های همراه آن برای شما مهیا کرده‌ایم تا از آن بهره ببرید.

البته برای افرادی که کاندید عمل جراحی اسلیو هستند در مورد رژیم غذایی قبل از اسلیو معده یک مقاله مجزا نوشته اسم.

در برنامه غذایی رژیم لاغری یک ماهه باید چه موادی مصرف کنیم؟

برنامه رژیم غذایی یک ماهه شامل مصرف یکسری از ترکیبات غذایی است که در ادامه آن‌ها را برای شما مهیا کرده‌ایم.

کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات‌ها منبع اصلی انرژی هستند. این مواد همان ترکیباتی می‌باشند که در راس هرم غذایی قرار می‌گیرند. نیمی از کالری مورد نیاز روزانه شما در رژیم لاغری یک ماهه باید از این مواد غذایی تامین شود. البته همه کربوهیدرات‌ها نباید در برنامه لاغری شما جای داشته باشند. کربوهیدرات‌های ساده مثل نان، بیسکوئیت، آرد گندم و برنج سفید خیلی گزینه مناسبی برای مصرف نیستند.

به جای این موارد، کربوهیدرات‌های پیچیده که مواد مغذی زیادی دارند را مصرف کنید. هضم کربوهیدرات‌های این چنینی سخت‌تر است و به همین دلیل، با مصرف آن‌ها مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد. برنج قهوه‌ای و جو دوسرکربوهیدرات‌های بسیار مناسبی برای مصرف هستند.

 

پروتئین‌ها

متاسفانه بیشتر انواع رژیم‌های لاغری یک ماهه پروتئین‌های لازم را در برنامه غذایی خود ندارند. این امر در نهایت مشکل‌ساز خواهد بود؛ زیرا پروتئین‌ها برای کمک به پمپاژ خون و همچنین ترمیم پوست و مو و ناخن ضروری هستند. از این رو، یک رژیم غذایی با پروتئین به اندازه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اما چرا؟ زیرا در عضله‌سازی موثر است. حدود ۳۰ درصد از مواد غذایی یک رژیم لاغری یک ماهه باید صرف پروتئین به شکل پنیر، شیر، سبزیجات برگدار، تخم مرغ، گوشت سفید یا جوانه شود.

امگا ۳.

ویتامین‌ها

ویتامین‌های A، B12، D، E، کلسیم و آهن برای بدن ضروری هستند. این ویتامین‌ها و مواد معدنی به متابولیسم، عضله، حفظ استخوان و تولید سلول کمک می‌کنند. ویتامین‌ها بیشتر از سبزیجات، گوشت و ماهی به دست می‌آیند. اما آجیل، میوه‌ها و دانه‌های روغنی هم منابع خوبی از ویتامین‌ها و البته مواد معدنی هستند.

چربی‌ها

چربی‌ها یکی از گروه‌های غذایی هستند که به شدت بدنام شده‌اند. اما شما باید بدانید که چربی‌ها برای بدن ضروری هستند زیرا ویتامین‌ها را ذخیره و انرژی را تامین می‌کنند. در ضمن چربی‌ها مسئول ساخت هورمون‌ها نیز هستند. متخصصین پیشنهاد می‌کنند که  ۲۰ درصد رژیم غذایی شما باید از چربی‌های سالم تشکیل شود! منظور از چربی‌های سالم، اسیدهای چرب چند اشباع نشده، تک اشباع نشده و امگا ۳ است.

چگونه رژیم لاغری یک ماهه را اجرای کنیم؟

الآن که فهمیدید در یک رژیم لاغری باید چه موادی مصرف کنید، باید درباره نحوه رژیم گرفتن هم بدانید.

هدف خود را از ابتدا تعیین کنید.

تعیین یک هدف وزن مناسب و البته واقع‌بینانه برای خود اولین قدم رژیم لاغری یک ماهه است. حال هدف خود را مشخص کرده و مقدار کاهش وزن معقول در یک ماه را برای خود معین کنید. به یاد داشته باشید که میزان مناسب کاهش وزن برای یک هفته حدود ۵۰۰ گرم تا ۱ کیلوگرم است. (می‌شود بیشتر هم کم کرد.)

رژیم لاغری یک ماهه بصورت رایگان
رژیم لاغری یک ماهه بصورت رایگان

سایز و وزن خود اندازه‌گیری‌ کنید.

اگر ترازو ندارید حتما یک ترازو تهیه کنید، چون از الآن به بعد خیلی با آن کار دارید. سایز خود را هم که باید از قبل اندازه گرفته باشید.

 تغییرات خود را در دفترچه‌ای به ثبت برسانید

داشتن یک دفتر برای ثبت تغییرات شما الزامی است. هدف‌هایتان را نوشته و تغییراتی که می‌خواهید در سایز و وزن خود ایجاد کنید را ثبت کنید و بالاخره استارت رژیم لاغری را بزنید.

 

ورزش‌هایی که همراه رژیم لاغری یک ماهه باید انجام دهید

هم زمان با رژیم لاغری یک ماهه ورزش‌های زیر را نیز انجام دهید.

ایروبیک

از انواع ورزش‌های مناسب برای کاهش وزن، ایروبیک و بعد از آن رقص است. ایروبیک از ورزش‌های هوازی است که با حرکات موزون اجرا می‌شود. این ورزش جذاب تأثیر بسیار زیادی بر سوخت و ساز بدن دارد. برای اجرای ایروبیک، انتخاب موسیقی پرانرژی و شاد یک امر ضروری است. این ورزش به تنهایی می‌تواند منجر به کاهش وزن موثر ‌شود. در واقع توانایی دارد که آمادگی جسمانی هر فرد را تقویت کند. در ایروبیک به همه اندام‌های بدن نیرو وارد می‌شود و زمینه لاغری آن‌ها را فراهم می‌سازد.

علاوه بر کاهش وزن تحقیقات نشان داده که ایروبیک می‌تواند به بهبود سلامت قلب و عروق نیز کمک کند. افرادی که به طور منظم این نوع ورزش را انجام می‌دهند، می‌توانند به تدریج قند خون و فشارخون خود را در مرزهای طبیعی نگه دارند. در ضمن ایروبیک بر سلامت روانی نیز تأثیر مثبتی می‌گذارد و از افسردگی‌های تخریب کننده پیشگیری می‌کند.

 دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک فعالیت از نوع هوازی است که به شدت در کاهش وزن تاثیر دارد. این ورزش برای لاغری اندام‌های مختلف بدن، از جمله مفاصل پا بسیار مناسب است. معمولا دوچرخه سواری در فضای باز انجام می‌شود، اما اگر به ورزش در فضای آزاد علاقه ندارید، می‌توانید به باشگاه‌های بدنسازی بروید یا حتی یک دستگاه دوچرخه ثابت خانگی تهیه کنید.

 پیاده روی

پیاده‌روی یکی از بهترین و قطعا آسان‌ترین ورزش‌ها برای لاغری است. یکی از مهم‌ترین مزایای این فعالیت، این است که می‌توان بدون نیاز به تجهیزات آن را انجام داد. در هر زمانی از روز که وقتتان آزاد است به پیاده‌روی بروید. پیاده‌روی برای افراد تازه‌کار که به تازگی ورزش را شروع کرده‌اند، بسیار مناسب است زیرا می‌تواند آمادگی جسمانی را تقویت کند و فرد ورزشکار را برای ورزش‌های سنگین‌تر آماده سازد.

سخن آخر

به پایان مقاله رسیدیم، ما در در این سعی کردیم که در ابتدا درباره مواد غذایی که باید در یک رژیم لاغری یک ماهه مصرف کنید حرف بزنیم و بعد هم به سراغ نحوه انجام این رژیم رفتیم. در انتها هم درباره ورزش‌هایی که سلامت شما را در زمان رژیم لاغری یک ماهه رقم می‌زنند حرف زدیم.اما یادمان باشد طبق اصول علم پزشکی افرادی که شاخص وزنی آن ها بالای ۳۵ است جراحی چاقی مانند اسلیو و بای پس معده به عنوان خط اول درمان چاقی شناخته می شود. آیا شما از این مقاله بهره کافی را بردید؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دکتر فربد امامی یگانه

دکتر فربد امامی یگانه

فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی - انجام انواع عمل های لاپاراسکوپی پیشرفته شامل اسلیو معده و انواع بایپس معده.
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *